ערוץ 20 יפעיל את ערוץ הכנסת במקום חדשות 2

חילופי אליטות? מועצת הכבלים והלווין החליטה: ערוץ 20 יחליף את המפעיל הנוכחי, חדשות 2, בחודש יולי השנה, עם סיום מושב האביב של הכנסת. לפני כחצי שנה קיבלו בערוץ אישור לשדר חדשות

חדשות כיפה 04/05/17 14:49 ח באייר התשעז

ערוץ 20 יפעיל את ערוץ הכנסת במקום חדשות 2
ערוץ 20, צילום: ערוץ 20

חברי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין בחרו בערוץ 20 כמפעיל הבא של ערוץ הכנסת.

בערוץ יחלו יחל כעת בהכנות לקראת העלייה לאוויר, בחודש יולי השנה. במקביל, יצטרכו בערות להקים גם אתר אינטרנט ייעודי לערוץ הכנסת כמתחייב מהמכרז.

ערוץ הכנסת הוא הערוץ הציבורי היחיד המפוקח על-ידי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין. משנת 2006 הוא מופעל על ידי חברת החדשות של ערוץ 2.

לקראת סיום תקופת הרישיון הנוכחית, הקימה הכנסת וועדה ציבורית לבחינת עתיד הערוץ. בהמשך להמלצות הוועדה ואישורן על-ידי יו"ר הכנסת, ביצעה הכנסת מספר תיקוני חקיקה בחוק שידורי טלוויזיה מהכנסת המסדיר את שידורי הערוץ.

נזכיר כי לפני כחצי שנה,למרות התנגדויות סוערות ממספר גופי תקשורת שחששו מתחרות, אישרה המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין אישרה לערוץ הייעודי למורשת ישראל (ערוץ 20) לשדר שידורי חדשות.

על פי התנאים בשעות צפיית שיא, יותר לערוץ לשדר לכל היותר שעה אחת של שידורי חדשות. בנוסף, בשעות שאינן שעות צפיית שיא, יותר לערוץ לשדר מבזקי חדשות באורך כולל של 30 דקות. לדרישת המועצה, הערוץ הצטרף למועצת העיתונות ובנוסף הערוץ התחייב לתת ייצוג לכלל גווני היהדות הפעילים במדינת ישראל.