עמנואל שילה תוקף את מוצש: "לא יודעים להבדיל בין טמא לטהור"

עורך "בשבע" ממשיך לתקוף גופי תקשורת מגזריים שמתחרים מולו. לאחר שתקף בעבר את ערוץ היהדות של Ynet, הוא מתפנה להשתלח במגזין של "מקור ראשון" וטוען כי הוא "חותר בהתמדה תחת ערכי התורה וההלכה"

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 21/03/13 17:08 י בניסן התשעג

עמנואל שילה תוקף את מוצש: "לא יודעים להבדיל בין טמא לטהור"
יחצ, צילום: יחצ

עמנואל שילה, עורך העיתון ”בשבע“, תוקף את מגזין ”מוצש“ מבית ”מקור ראשון“ וטוען כי במגזין ”לא יודעים להבדיל בין קודש לחול ובין טמא לטהור“. זו לא הפעם הראשונה בה שילה תוקף גופי תקשורת מקבילים לזה שלו, כשבעבר מתח ביקורת דומה על ערוץ היהדות של Ynet.

שילה כתב בטורו האישי ב“בשבע“, שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב, כי ”אפשר למצוא שם דברים מעניינים, לפעמים אפילו חשובים, אבל הם כרוכים ביחד עם דברים אחרים החותרים בהתמדה תחת ערכי התורה ואורחות ההלכה. הם תומכים ללא סייג בשירת נשים, מעניקים רוח גבית לדרישות הלגיטימציה לזוגיות חד-מינית, ולא מסתירים את יחסם המסוייג והחשדני לרבנים - מלבד כמה מסוג מאוד מסוים. הם לא יעלו בדעתם להמליץ על מסעדה לא כשרה, אבל לא יימנעו מלתת חשיפה אוהדת לתכנית טלוויזיה שלא עומדת בתקן מינימלי של צניעות“.

שילה טוען כי הרוח הנושבת ב“מוצש“ קובעת כי ”היהדות נמצאת בחיינו אבל היא לא העיקר, אל תיקחו אותה יותר מדי ברצינות. אי אפשר להכחיש שהתיאור הזה הולם חלק מסוים מהציבור הדתי-לאומי, אבל אני מקווה וגם סבור שמדובר במיעוט, ושרבים הם המרגישים שרוחו של מוצש איננה רוחם“.

חנוך דאום, הוא בכלל דתי? שילה (צילום: יחצ)

עורך ”בשבע“ אף תוקף את הגיליון האחרון של ”מוצש“, שבחר את 100 האנשים המשפיעים במגזר, וטוען כי מדובר בהוכחה לאותה רוח של המגזין אותה הוא תוקף. ”אנשים שעשו ועושים הרבה יותר נדחקו מן הרשימה או לשולי הרשימה על ידי אנשי תרבות ותקשורת ברז'נאיים, רהוטים, צעירים ויפים והכי חשוב - מקושרים בתעשיית התרבות והבידור החילונית“, הוא טוען.

”מה אפשר לומר על רשימה שבה מציבים את חנוך דאום (הוא דתי?) במקום ה-11 ואת צעירי 'אנדרדוס' החמודים במקום 27, ולעומת זאת דוחקים את זמביש למקום 42 ואת נשיא בר-אילן פרופ' משה קווה למקום ה-50?“, תוהה שילה, ”איך אפשר להסביר את הפער בין הסופרת והעיתונאית המוכשרת שהרה בלאו (29) לבין הנשים המלומדות והמשפיעות מלכה פיוטרקובסקי (80) ופרופ' שלומית לבנברג(81)? מסתבר שהרשימה מלמדת על עיוות חמור בכושר השיפוט של מדרגיה הרבה יותר משהיא מלמדת על חשיבותם של מדורגיה“.