"מקור ראשון" ו"מעריב" עומדים בפני סגירה - או תוכנית הבראה

שני העיתונים עלולים להיסגר בתוך פחות מחודש, במידה ועובדי העיתונים לא יסכימו לתוכנית הבראה שהציג המו"ל שלמה בן צבי. חגי סגל: "מקווה שלא נחזה בהתפוגגות מקור ראשון בתוך שלושת השבועות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/07/13 13:18 א באב התשעג

"מקור ראשון" ו"מעריב" עומדים בפני סגירה - או תוכנית הבראה
יחצ, צילום: יחצ

העיתונים ”מעריב“ ו“מקור ראשון“ עלולים להיסגר בתוך החודש הקרוב, זאת נוכח המצב הכלכלי הקשה של קבוצת הירש מדיה אותה מחזיק המו“ל שלמה בן צבי. בן צבי הציג לעובדים תוכנית להבראת העיתון, אך אם הם לא יקבלו אותה, לא תהיה לו ברירה אלא לסגור את שני העיתונים ולפטר מאות עובדים.

היום (ב‘) שיגרה הנהלת העיתונים סקר מקוון ברשת הפנימית של ”מקור ראשון“ ו“מעריב“, כדי לשאול את העובדים באשר לעמדתם ביחס לתוכנית ההבראה שהוצגה להם אתמול. לפי התוכנית, 25 עובדים משני העיתונים ”יופרשו מרצון“, מערכת העיתון תועתק ברובה מתל אביב לירושלים (למשרדי מקור ראשון - י.א) ומקבלי שכר מ-6,500 יספגו קיצוץ במשכורתם ביחס של 5%-15%, בהתאמה לגובה השכר שלהם.

מערכת מקור ראשון בירושלים, (צילום: מקור ראשון)

"על אף לוח הזמנים הדוחק חשוב לנו לאפשר לכל אחד ואחת מכם להשמיע את קולו/ה באשר לתכנית המוצעת ולהביא להכרעה דמוקרטית שתשקף את הלך הרוחות האמיתי בחברה. לכן, ראינו לנכון להעביר אליכם סקר אינטרנטי בו תוכלו להצביע באשר לעתידם של עיתוני מעריב , תכלת ומקור ראשון. אנו בטוחים שכל אחד מכם מעוניין להשמיע את קולו וזו ההזדמנות לכך", נכתב במייל ששוגר לעובדים.

עיתונאי ”מעריב“ קלמן ליבסקינד התייחס למפגש שנערך אתמול וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ”אחרי שעה ארוכה של דיונים היה ברור לכל מי שנכחו באסיפה שרוב עצום תומך בתכנית הקיצוצים של ההנהלה. הוועד, שפחד להפסיד, החליט בצעד שערורייתי לפזר את העובדים ללא הצבעה וכעבור שעה קלה הודיע שאין לו צורך להביא את העניין להצבעה משום שהוא מוסמך להחליט. ההתנהלות הזו היא שבירה של כל הכלים. מי שמדברים איתנו על סולידריות ועל אחוות עובדים הוליכו את כולנו בכחש וברמייה ומובילים את "מעריב", את "מקור ראשון" ואת כולנו בדרך לסגירה ולפיטורים של 425 מפרנסים, בלי הגינות מינימלית ובלי לשאול אותנו מה אנחנו רוצים. מביש“.

חגי סגל, עיתונאי ותיק ב“מקור ראשון“ ואחד מעורכיו, התייחס אף הוא להתפתחויות וכתב היום בפייסבוק: ”הבה נקווה שלרשימת כל הדברים הרעים שקרו לעם היהודי בשלושת השבועות שבין י"ז בתמוז לתשעה באב לא תיתוסף - חלילה - התפוגגותו של 'מקור ראשון'. כפי שאפשר לראות באתרי הברנז'ה למיניהם, המצב לא קל“.

עורך מדור היהדות של NRG, צביקה קליין, ציין כי ”כשערוץ 10 קורס, כולם נחלצים לעזרתם. כשמקור ראשון בבעיות משום מה אף אחד לא מתרגש“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן