מגוון דעות: אראל סג"ל כתב ביקורת, ננזף והתנצל

סג"ל העז להשמיע ביקורת נגד דבריו של יאיר גולן וננזף פומבית על ידי מנהל התחנה, מאוחר יותר הוא התנצל מה שלא מנע את המחאה נגדו מ"הוועד המורחב של עובדי גל"צ". ליבסקינד: "ניסיון לעשות בסג"ל סיכול ממוקד"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/05/16 22:31 כז בניסן התשעו

בגלי צה"ל עדיין לא התרגלו ככל הנראה שיש עיתונאים שחושבים אחרת ויש להם מיקרופון פתוח בתחנה ותקפו את עמיתם החדש, אראל סג"ל על ציוץ בטוויטר בו הביע ביקורת על סגן הרמטכ"ל.

סג"ל תקף בחריפות את אלוף יאיר גולן שעה קלה לאחר פרסום נאומו של האחרון, בו השווה בין המצב בישראל למצב בגרמניה הנאצית כשאמר, "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70 שמונים ותשעים שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו היום ב-2016". בעקבות הדברים צייץ סג"ל בחשבון הטוויטר שלו: "על פי דבריו, אני מבין שסגן הרמטכ"ל שלנו הוא סגן הרמטכ"ל של הוורמכט".

סג"ל אף הוסיף לאחר מכן בתשובה לגולשים שטענו כי מדובר בציוץ קיצוני, "זה מה שהוא אמר. אני חושב שהצבא שלנו הוא הצבא המוסרי בעולם", ואחר כך הוסיף: "מחר הכותרות בעולם. סגן הרמטכ"ל הישראלי מזהה בחברה הישראלית תופעות שמזכירות לו את גרמניה. הוא לא בעל טור בהארץ, הוא אלוף בצה"ל".

אלא שכאן הגיע לדיון מפקד גלי צה"ל, ירון דקל שהעיר לסג"ל על דבריו: "סגן הרמטכ"ל מבטא עמדה ערכית על תופעות פסולות בחברה. שריפת משפחה לא יהודית ולא אנושית. גלצ עומדת לצד פיקוד צה"ל גם אם אתה חושב אחרת".

בעקבות הדברים צייץ סג"ל התנצלות: "מכיוון שיש אנשים שלא ראו בציוץ שלי תגובה צינית ויש מי שמנצלים זאת כדי לטעון שאני מסית, אני חוזר בי".

היום בערב ספג סג"ל ביקורת מגוף בשם "הוועד המורחב של עובדי גל"צ" שהוציא הודעה מיוחדת נגד סג"ל לדבריהם, הם מתנגדים להתבטאות של סג"ל נגד גולן אך "שמחים על התנצלותו, שמראה על הפנמת הגבול הדק שצריך להיזהר שלא לעברו בעת שמעלים על נס את חשיבות חופש הביטוי. מגוון הדעות בגל"צ מהוה את אחד מסודות הצלחת התחנה אך אל לתרבות הדיבור להירמס בשל המגוון", לשון ההודעה.

ההודעה הרגיזה את העיתונאי ואיש התקשורת קלמן ליבסקינד שהגיב לדברים וכתב כי מדובר בסתימת פיות ובניסיון לעשות לסג"ל סיכול ממוקד. "למיטב זכרוני, זו הפעם הראשונה שהגוף הזה טורח להגיב על דבריהם של עיתונאי התחנה. למיטב זכרוני, זו הפעם הראשונה שוועד עובדים בכלי תקשורת מגיב, כוועד, לתוכן דבריו של אחד העיתונאים", כתב ליבסיקינד.

"למיטב זכרוני, לפני 3 חודשים, כשרזי ברקאי מתח קו משווה בין האמהות השכולות של חיילי צה"ל לאמהות של מחבלים שרצחו יהודים, "הוועד המורחב" הזה שתק כמו דג מלוח", האשים ליבסיקנד בדף הפייסבוק שלו.

"המשפט המגוחך ביותר בהודעת הוועד, היה זה שדיבר על כך ש "מגוון הדעות בגל'צ מהווה את אחד מסודות ההצלחה של התחנה". ובכן, בגל"צ אין שום מגוון דעות. בקרב מגישי התכניות היומיות הקבועות יש רוב מוחלט של עיתונאים מצד אחד, ויש את אראל סג"ל. ומה שמנסה הוועד לעשות עכשיו זה לבצע בסג"ל סיכול ממוקד. אבל אנחנו לא ניתן לו, ואם צריך להלחם, נלחם. לא הוועד הזה ולא אף אף אחד אחר יסתום פה עוד פיות. הימים האלה חלפו ועברו מן העולם", חתם את דבריו ליבסקינד.

תכניתו של סג"ל בגל"צ רק התחילה לפני כחודש לאחר שעבר מרדיו גלי ישראל המזוהה עם ציבור המתנחלים והימין ונראה שבתחנה הצבאית עדיין לא התרגלו לנוכחותו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן