מאות באזכרה הממלכתית לאורי אורבך

האזכרה הממלכתית לזכרו של אורי אורבך ז"ל נערכה בתיאטרון ירושלים בהשתתפות שרים וחברי כנסת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/02/16 09:59 כט בשבט התשעו

מאות באזכרה הממלכתית לאורי אורבך
ששון תירם, צילום: ששון תירם

במלאת שנה לפטירתו של אורי אורבך ז"ל, ערכה הרשות לשירות לאומי-אזרחי אמש (א') את אירוע האזכרה הממלכתי לזכרו בתיאטרון ירושלים. באירוע, שהתקיים במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשאו דברים שרים, חברי כנסת, חברים ובני משפחה, וביניהם: שר החקלאות והממונה על השירות הלאומי, אורי אריאל; שר החינוך, נפתלי בנט; מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי שר-שלום ג'רבי, מיכל אורבך ואחרים.

בערב, אשר נערך בהנחיית אשת התקשורת אפרת שפירא-רוזנברג, ספרו עמיתיו וחבריו הקרובים של השר אורבך על פועלו האישי והציבורי וחלקו עם הקהל חוויות וזיכרונות. בין הדוברים נמנים חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שעברה דרך דומה לשלו, מהתקשורת לפוליטיקה, והיה ביניהם קשר חברי מיוחד. דלית עופר, העורכת הראשונה של התוכנית "המילה האחרונה" ומנהלת גלגלצ לשעבר; העיתונאי עמית סגל, שסיפר על אורי כמשפיע בתחום הכתיבה הספרותית והעיתונאית וכפורץ דרך בתחום; חנוך דאום, חברו הטוב של אורבך, שמטבע הדברים הביא את הצד ההומוריסטי והסאטירי של אורי והרבנית מלכה פיוטרקובסקי, שהייתה בין מדליקי המשואות ביום העצמאות האחרון ויצגה את חבריו של אורי.

במהלך הערב ביצע הזמר ישי ריבו, לראשונה, את השיר "בלילה", שנכתב על ידי אורבך ונמצא לאחר פטירתו בין המסמכים שהיו בלשכתו. את הערב פתח אריק סיני, ששר בלוויה את "ערב מול הגלעד", לבקשת אלמנתו של אורי, מיכל, שגם נשאה דברים. שחקני ההצגה "מתקן החלומות" שבהפקת התיאטרון העירוני הרצליה, הופיעו בקטע מתוך ההצגה, ואת האירוע חתם הזמר עמיר בניון שכזכור קיבל את תמיכתו של אורבך כאשר הודר מבית הנשיא בשל שירו 'אחמד אוהב ישראל'.

(צילום: ששון תירם)