לאן הם נעלמו? - לייזי שפירא

הוא גאה בפרויקט שלו "סרוגים" שדרכנו כולנו הכרנו אותו, מאז הוא הספיק להתחתן, לטפח 2 ילדים ולעבוד על סדרה חדשה. השאלה שהכי מעצבנת אותו "מה אתה עושה עכשיו?" . הלכנו לחפש את לייזי שפירא

חדשות כיפה גלעד פרי, כיפה 17/09/14 18:07 כב באלול התשעד

לאן הם נעלמו? - לייזי שפירא

שם: אליעזר (לייזי) שפירא

גיל: 41

מצב משפחתי: נשוי+2

מקום מגורים: ירושלים

לפני שנעלם:
יצר וביים את סדרת הדרמה 'סרוגים', העוסקת בעולם הפנויים-פנויות של המגזר הדתי-לאומי בירושלים. הסדרה הורכבה משלוש עונות, והיוותה חידוש בהצגת העולם הדתי לאומי בטלוויזיה. היא זכתה לביקורות חיוביות, חמישה פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה, וגררה אינספור פולמוסים וביקורת שלילית מהצד השמרני של המגזר.

אז למה נעלמת?
התשובה קצת מורכבת... הייתי עסוק באופן אינטנסיבי בסדרה סרוגים למעלה משש שנים ולא היה לי רגע פנוי להיערך ליום שאחרי. כשהחלטנו לא להמשיך לעונה רביעית הייתי צריך להתחיל מההתחלה ובתחום שלי לוקח המון זמן לדברים להבשיל ולהגיע לפסים מעשיים. בנוסף, בפן האישי, לשמחתי נולדו לי שני ילדים בתקופה הזו, דבר נוסף שגרם להאטה מבחינה מקצועית.

איך החיים הנעלמים לעומת החיים במרכז הבמה?
אני לא שחקן או איש תקשורת. לכתחילה הייתי מאחורי הקלעים. אמנם לפעמים זיהו אותי אבל אף פעם לא הרגשתי מפורסם, אז החיים לא ממש השתנו.

עדיין אנשים מזהים אותך ברחוב?
לפעמים. ושואלים בדרך כלל למה אין עונה רביעית 'בסרוגים'. השאלה הכי מעצבנת היא 'מה אתה עושה עכשיו'? כאילו אני חייב לתת הסבר לכולם מה קורה איתי.

אז מה אתה עושה עכשיו?
בימים אלו אני עובד על סדרה דוקומנטרית לערוץ הראשון דרך חברת ההפקה "אנדמול ישראל" (האח הגדול, רמזור). מדובר על סדרה בת שישה פרקים על בתי כנסת. מצאנו שישה בתי כנסת מאוד מגוונים שעוברים עכשיו איזה תהליך ודרכם אנחנו גם מספרים את הסיפור של הקהילה שסביבם. זה פרויקט מאוד מעניין והוא מאפשר לנער את האבק מעל מושג 'בית הכנסת'. צילמנו כבר חלק גדול ואנחנו מתחילים לערוך כאשר הסדרה אמורה לעלות לאוויר בקיץ 2015. בנוסף, אני מפתח רעיונות לדרמה שאני מקווה שאצליח לממש בהמשך. חוץ מזה אני מלמד בימוי ב'מעלה' ובאופן מפתיע אני עוד מקבל מפעם לפעם תמלוגים משידורים ומכירות של 'סרוגים'.

לעולם תתויג עם סרוגים? יש דרך לצאת מזה?
אין לי בעיה עם זה. אני מאוד גאה ב'סרוגים' ומעבר לעניין המקצועי, היא גם חלק משמעותי בהתפתחות האישית שלי . אני מקווה שבעזרת ה' גם הפרויקטים הבאים שלי ישאירו חותם כזה משמעותי.

מבסוט ממצבך כעת? מתגעגע לימי התהילה (והפולמוס)?
אני קודם כל מבסוט ממצבי האישי והמשפחתי שהשתנה מאוד לטובה בשנים האחרונות. כשאני חושב על 'ימי התהילה', מעבר לגעגוע קטן זה בעיקר נותן לי מוטיבציה חזקה להמשיך הלאה ולנסות ליצור את הדבר הבא שיגע בכל כך הרבה אנשים.

אז נראה אותך שוב כובש את הבמה, ישירות לעמודי השער של עיתוני המגזר?
מעבר לצורך האישי שלי לספר סיפורים, לרגש ולהצחיק, אני רוצה ליצור דברים טובים ומשמעותיים שנוגעים באנשים ומעלים נושאים על סדר היום, ואם זה כולל גם פרסום בעיתוני המגזר, אני אשמח בזה.

איך היום, במקום שבו אתה נמצא עכשיו, אתה מסתכל על התקופה ההיא? במבט אולי בוגר יותר? אובייקטיבי יותר?
אני לא חושב שהמבט שלי השתנה יותר מידי. קודם כל, לא עבר יותר מידי זמן (שנתיים, שלוש). התקופה ההיא הייתה מאוד משמעותית. מעבר לתגובות שהסדרה עוררה, העבודה עצמה הייתה נהדרת ועבדתי עם אנשים טובים ומיוחדים. יחד עם זאת, הרגשתי מיצוי לקראת הסוף ואני שלם עם ההחלטה שלי לחתוך.

מה החלום שלך?
מבחינה מקצועית, אני רוצה לכתוב ולביים סדרות דרמה מצליחות ובעזרת ה' יום אחד לעשות גם פיצ'רים מצליחים, ולזכות כמובן באוסקר על הסרט הזר.

אז רשמנו. בקיץ 2015, אתה מתכנן את הקאמבק הגדול.
הכל משמיים.