יהודי קנדה מחרימים את אחינועם ניני

התנגדות בקהילה היהודית בוונקובר קנדה להופעתה המתוכננת של הזמרת אחינועם ניני ביום העצמאות הקרוב כשחלקם מנסים לממן את הבאתו של זמר ישראלי אחר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/02/16 15:32 כט בשבט התשעו

יהודי קנדה מחרימים את אחינועם ניני
Tomer Neuberg/Flash90, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הזמרת אחינועם ניני צפויה להופיע ביום העצמאות בפני הקהילה היהודית בוונקובר בקנדה. את ההופעה יזמה הפדרציה היהודית בוונקובר, אך לניני מצפה שם קבלת פנים קרירה במיוחד אליה היא לא רגילה.

על פי הדיווח בחדשות 0404 בקרב יהודים בוונקובר כעס גדול מאוד על ההחלטה והם אינם מוכנים לקחת חלק באירוע יום העצמאות בו תופיע ניני בטענה שהם אינם מעוניינים לשמוע ביום העצמאות זמרת שאינה תומכת בישראל ובחייליה באופן מלא.

בדיווח נמסר כי קבוצה שהתארגנה בקהילה המקומית החליטה לנסות ולהביא זמר ישראלי אחר, על חשבונה, ובימים אלה היא מנסה להתקשר עם זמר שיהיה מוכן להגיע תמורת תשלום ולהופיע ביום העצמאות.

ישראלים פנו לפדרציה בדרישה לבטל את הופעתה של אחינועם ניני. בתשובה שמסרה נציגת הפדרציה לפונים צוין, כי "וועדת יום העצמאות שקלה בכובד ראש את כל האפשרויות לפני הבחירה בנועה (אחינועם ניני). נועה היא אמנית יוצאת מן הכלל ומתקבלת בשמחה בקרב קהלים רבים ושונים בארץ ובחו"ל. הוועדה בחרה בה בגלל כשרונה האמנותי וללא קשר לפוליטיקה. היא לא השתמשה בהופעותיה להציג דעותיה הפוליטיות ואנו בטוחים שהיא לא תעשה זאת כאשר היא תופיע בוונקובר".