הרשקוביץ נכנס לתפקידו כנשיא אוניברסיטת בר אילן

הרב פרופ‘ דניאל הרשקוביץ מחליף בתפקידו את פרופ‘ משה קוה, לאחר 18 שנות כהונה. פרופ‘ קוה: מאחל לבר-אילן שתצמיח את הרמב"ם והאינשטיין הבאים של העולם היהודי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/10/13 13:57 כט בתשרי התשעד

הרשקוביץ נכנס לתפקידו כנשיא אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר אילן, צילום: אוניברסיטת בר אילן

אוניברסיטת בר-אילן קיימה השבוע טקס חילופי נשיאים ונפרדה מהנשיא פרופ' משה קוה, שכיהן 18 שנה כנשיא האוניברסיטה - וקיבלה בברכה את הנשיא החדש הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ.

רב הקמפוס, שלמה שפר, בירך את הנשיא הפורש ואת הנשיא הנכנס: "אנו מתכבדים לברך ולהוקיר שני אנשים מיוחדים במינם. שני אנשים בעלי עשייה גדולה , אנשי מדע חשובים ואנשי תורה חשובים. פרופ' קוה, פיזיקאי נחשב בעל שם עולמי וגם איש תורה עם שורשים מבית אבא, תלמיד ישיבת חכמי לובלין, איש תורה ומדע מובהק, ופרופ' הרשקוביץ - איש מדע, מתמטיקאי מפורסם ורב. שני האישים הללו נקראו אל הדגל להנהיג ולחבר בין העולמות“.

פרופ‘ קוה הודה למברכיו ונפרד מהאוניברסיטה באומרו כי הוא ”אוהב את בר-אילן וכל דבר שעשיתי נבע מאהבה רבה וזה בעצם המסע שהגעתי אליו די באקראי. למעשה, חשבתי שאהיה נשיא רק שנתיים. אני חייב לשתף אתכם שאני התלבטתי בנעורי אם להיות רב או להיות מדען ואבי, רבי דוד קוה זצ"ל שכל משפחתו נכחדה בשואה, תמיד נהג להגיד לי אם אתה תגלה שהרמב"ם טעה אתה תגרום לכל המשפחה להעתיק את מקום מגוריה, אבל אם תגלה שאיינשטיין טעה אנחנו נהייה גאים מאוד“.

”לאחר שהפרכתי את החוק של זוכה פרס נובל פליקס בלוך, אבי היה גאה מפני שהיה כתוב בעיתונים שמי שהפריך את חוק בלוך לומד כל היום תורה. אני מאחל לבר-אילן שייצאו ממנה הרמב"ם הבא, האינשטיין הבא והנחמה לייבוביץ הבאה וכן זוכי פרס נובל. תודה לכולכם על כל השנים היפות". פרופ' קוה הודיע שרגע לקראת סיום כהונתו הוא הצליח לגייס תרומה בסך 10 מיליון דולר כמתנת פרידה לאוניברסיטת בר-אילן.

הרב פרופ' הרשקוביץ, אמר כי "תחושת 'הנני העני ממעש' , כתפילתו של השליח ציבור בתפילת מוסף של יום הכיפורים, אופפת אותי זו הפעם השלישית בחיי. בפעם הראשונה חשתי אותה לפני 10 שנים, כשמוניתי להיות רבה של שכונת אחוזה בחיפה, בפעם השנייה לפני 4 שנים וחצי כשמוניתי לשר המדע ונשבעתי אמונים למדינת ישראל, והיום זו הפעם השלישית, כשאני נדרש למשימה שהיא כולה שליחות אדירה ותקצר היריעה מלפרט את החזון שעומד מאחורי מילוי משימה זו“.

לדבריו, ”אפס קצהו של חזון זה לשלב בין שמים לארץ בין התורה לקמח כי ייחודה של אונ' בר- אילן הוא לא רק בסקאלה הארצית אלא גם בסקאלה הבינלאומית היא האוניברסיטה שיונקת מערכי היהדות“.