הציצו ונפגעו

האם החשיפה בתקשורת הכללית שווה את המחיר? ישי ריבו וחנן בן ארי הכוכבים הצעירים של המגזר למדו כל אחד בתורו שלראיון ב´ידיעות´ יש דבש ויש גם עוקץ

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/04/16 16:56 כד באדר ב'

הציצו ונפגעו
יחצ, צילום: יחצ

זמרי המגזר חולמים לפרוץ החוצה מעבר לגבולות הכיפה ולהגיע לקהלים חדשים ואכן בשנים האחרונות אנו צופים בפריחה אדירה ומשמחת, כשכמה אמנים הצליחו לשבור את תקרת הזכוכית ולהגיע למקומות שלפני כמה שנים היו נראים דמיוניים בעליל.

אך מסתבר, כי לחשיפה לתקשורת הכללית יש גם מחיר אותו משלמים האמנים הדתיים שמופתעים כל פעם מחדש לגלות את נפלאות חוסר ההבנה של המראיינים החילונים ואת הניסיון להוציא מהם כותרות בכוח. ישנו פתגם האומר ש'אף אחד לא התחרט על ראיון שלא נתן' ובעמדת המתחרט השבוע היה הזמר המצליח, ישי ריבו, שהוציא לאחרונה את אלבומו השני 'פחד גבהים' לאחר ההצלחה האדירה של אלבומו הראשון 'תוכו רצוף אהבה' שגרר אחריו מסע הופעות גדול ברחבי הארץ ודואטים וכתיבת שירים למיטב הזמרים ביניהם שלמה ארצי ועוד רבים וטובים.

בראיון שנערך עמו בעיתון ידיעות אחרונות והתפרש על פני שלושה עמודים, נשאל ריבו שאלות רבות שלדעת רבים מהקוראים חלק גדול מהן אינו קשור כלל לקריירה המוזיקלית שלו מתוך ניסיון לעורר ביקורת, כך נשאל ריבו "מה עם בנות, זה העסיק אתכם?" או על דעתו בנושא ירי החייל בחברון במחבל.

ריבו ניסה גם להסביר לכתבת '7 לילות' על נושאים הלכתיים הקשורים לנגינה, אך מתברר שהיא לא הבינה את הסבריו של ריבו וכתבה כי מותר לנגן בשבת אבל לא להחליף מיתרים... ציטוט שברור שלא יצא מפיו של ריבו שניסה ככל הנראה להסביר את נושא הגדרים ההלכתיים שחכמים אסרו על הנגינה שמא יתקן את המיתרים אם יקרעו.

לפני כחודשיים קרה מקרה דומה גם לכוכב העולה, חנן בן ארי, האיש שהצליח בשבועות האחרונים להגיע כמעט כל תכנית רדיו וטלוויזיה מהשורה הראשונה ולבצע בהם משיריו. הלהיט "החיים שלנו תותים", הוא אחד המושמעים ביותר בחודש האחרון והוא זכה להשמעות רבות בגרסאות שונות, ביניהן גם ב'ארץ נהדרת' ובתכניתו של גורי אלפי.

בן ארי התראיין עם יציאת האלבום בראיון מיוחד ל'7 לילות' וגם שם הוצאו ממנו ציטוטים העוסקים בבעיות צניעות במגזר הדתי לאומי. למותר לציין שבשני המקרים גם של ריבו וגם של בן ארי ברור שהדברים גם אם נאמרו היו חלק מהסבר שלם ולא משפט העומד בפני עצמו, אך ההתחככות של הכוכבים במוסף '7 לילות' שמחפש את הסקופים וה"שמח" הסתיים בצורה לא נעימה עבור האמנים שנאלצו להסביר לחבריהם בבית הכנסת את האמירות המשונות שצוטטו בשמם ולהחזיר את ה"איזון" אחרי ה"פחד גבהים".

אין ספק שהדרך החוצה עוברת דרך כלי התקשורת הכלליים, אך גם בלי להיות 'חוזה עתידות' ניתן לומר כי בעתיד יזהרו האמנים הרבה יותר כאשר הם מתראיינים בתקשורת ובמיוחד ב-'7 לילות'.

תגובת ישי ריבו: "ישנן דקויות הלכתיות אשר מובנות רק בציבור הדתי. יתכן ונוצרו אי הבנות בראיון או בתשובותיי, אם כן אני מצר על כך. אין לי כל טענה כלפי הכתבת או כלפי מוסף 7 לילות. ואני מודה להם על הבמה הרחבה שנתנו לי".

תגובת חנן בן ארי: "נבו זיו כתב ידיעות, אדם יקר. שניסה בהחלט לפרגן. נוצרו אי הבנות שלדעתי לא הייתה בהם כל כוונה רעה. התנצלתי ואני מתנצל אם מישהו או מישהי נפגעה מדברים אלו. אני מודה על במה נכבדת זו. ומתפלל שנבין אחד את השני תמיד מתוך שלום ואהבת ישראל. אני מודה ל-7 לילות על הכתבה המפרגנת. לא היו לי ואין עדיין שום טענות".

תגובת '7 לילות' לא התקבלה עד לעת פרסום הכתבה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן