דוברת המועצה האזורית שומרון מגיבה ליועז הנדל

יועז הנדל פרסם ב"ידיעות אחרונות" מאמר שתוקף את החלטת המועצה האזורית שומרון, לעסוק בדברור פולמוס הרב דב ליאור וח"כ אלעזר שטרן. אסתר סילם אלוש, דוברת המועצה, מסבירה מדוע

חדשות כיפה אסתר סילם אלוש 06/11/13 12:46 ג בכסלו התשעד

דוברת המועצה האזורית שומרון מגיבה ליועז הנדל
פרטי, צילום: פרטי

אתמול (ג‘) פרסם יועז הנדל בידיעות אחרונות מאמר דעה בה הוא תוקף את המועצה האזורית שומרון את העומד בראשה את סגנו ואף אותי. וכל זאת על שום מה?

לפני כשבועיים טען ח"כ אלעזר שטרן מעל בימת הכנסת כי הרב דב ליאור אמר בשיעור תורה כי: "אתיופים הם לא יהודים" ו "אוי ואבוי אם תתחתן עם אתיופי", כמסקנה הוא הציע לשלול לרב ליאור את הרשיון וגם הודיע כי הוא לא רב אלא רק מומחה להלכה... עד כאן גם אני הייתי מקבלת את דבריו שכן פגיעה בעולי אתיופיה לא מקובלת גם עלי. אלא שהתברר שמדובר באי הבנה של עולה מאתיופיה שנכח בשיעור. הרב לא אמר את הדברים אלא דיבר בשיעור על הלכות גיור עולי אתיופיה וציין כי עמדת הרבנות הראשית היא שהם צריכים לעבור גיור לחומרא. בין אם אנחנו מסכימים עם עמדת הרבנות הראשית ובין אם לא, הרב ליאור הוא לא הכתובת להשתלחות.

פנו כמה אישים ובקשו מח"כ אלעזר שטרן לנקות את שמו של הרב. התשובה? נאדה... למה? הוא כבר עבר לנושא הבא. העובדה שבשל הדברים שאמר החלה מסכת הכפשות נגד הרב דב ליאור בכנסת לא הציקה לו כהוא זה. את המילה הסתה כבר אמרנו? אז בואו נגיד. ח"כ אלעזר שטרן מסית נגד הרב דב ליאור כך ממש. אבל על המילה הסתה כבר תפס בעלות השמאל, אז בואו לא נפריע. התאגדו להם כמה תלמידים מהישיבות באיזור והחליטו בחריצות לאסוף חתימות רבנים לעצומה הקוראת לאלעזר שטרן (הוא לא ח"כ הוא סתם מסתובב בכנסת...), להתנצל. נכון חוצפה?? להתנצל. זה נשמע נורא. עד כדי כך שאלעזר שטרן מודיע לכל מי שמוכן להקשיב שהוא חושש לחייו. עד כדי כך?? התנצלות? זה מה שמסכן את חייו? באמת מסוכן... בכך לא נגמרה הפרשייה.

התקשורת החליטה לתפוס לה צד הרבה לפני שהיא סיימה לקרוא את העצומה בה נכתב בפירוש כי הרבנים מגנים את היריקה בפניו של שטרן. הם החליטו: מדובר בחבורת קיצוניים. זה מסתדר מצויין. קיצונייים נגד ח"כ אלעזר שטרן. יופי של סיפור.

בשלב הזה פנה אלי יועז הנדל, וביקש לשאול כמה שאלות על העצומה שכן הוא פובלציסט ורוצה לכתוב מאמר בנושא. אף מילה על הקשרים הפוליטיים שיש לו עם ח"כ אלעזר שטרן ועל האינטרס אישי שיש לו לקדם את ח"כ לתועלתו הפרטית. דיברתי איתו בידידות אך הערתי לו שלי נשמע שהדעה שלו כבר מגובשת וכי הוא תוקף את הנושא באופן לא רציונאלי.

לאחר ששמעתי על קשריו עם ח"כ אלעזר שטרן, כתבתי לו בציניות שגם אני פובלציסטית ורוצה לכתוב מאמר בנושא, ורציתי לשאול האם אין ניגוד עניינים בכתיבתו בנושא בזמן שיש לו קשרים פולטיים עם אלעזר שטרן.

התגובה הייתה קצת היסטרית. טלפונים מיילים סמסים. מה לא? ולבסוף טלפון לסגן ראש המועצה, שם הוא התאונן על הדוברת שמטרידה אותו בשאלות סרק על יושרתו המקצועית. לקראת סוף השיחה איים יועז הנדל על יוסי דגן במידה ויפרסם את הדברים ואמר לו: "אני במלחמה ואתם על הכוונת שלי" (בהתייחס לראש המועצה וסגנו), את הפרטים הקטנים הללו שמט יועז הנדל ממאמרו בידיעות. לשאלתו של יועז, על שום מה מצאה המועצה לנכון לדברר את עצומת הרבנים: אני מביאה לידיעת הציבור דברים המתרחשים בשטחי המועצה ויש בהם עניין חדשותי. את העצומה יזמו תלמידי ישיבת אלון מורה היושבים בשטחי המועצה, בנוסף אני מדבררת את ראש המועצה וראש המועצה מה לעשות הוא לוחם צדק. וצדק צריך לעשות. לא משנה אם מדובר ברב דב ליאור או באזרח אחר. אסור שח"כ ישתמשו בחסינותו ככלי להשמצת אנשים פרטיים ללא בדיקה ובוודאי לא להסתה פרועה.