במקום מפכ"ל: מצטרף מפתיע לגלי ישראל

תא"ל במילואים גל הירש יחל להגיש בחודש הבא תכנית אקטואליה. הירש: "מזמין את המאזינים לפגישה אישית בימי שישי בצהריים". מנכ"ל התחנה: "הגיע הזמן שעם ישראל ישמע את מה שיש לו להגיד על כל מה שקורה במדינה

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/01/17 17:01 ג בשבט התשעז

במקום מפכ"ל: מצטרף מפתיע לגלי ישראל
יחצ, צילום: יחצ

תא"ל במיל', גל הירש מצטרף לרדיו גלי ישראל. הירש יגיש בתחנה תכנית אקטואליה חד שבועית, שתעסוק בעניינים שעל סדר היום מנקודת מבטו האישית.

התכנית תעלה החל מ-10 לפברואר ותשודר מידי יום שישי בשעה 12 בצהריים. הירש שירת בצה״ל שנים ארוכות ובין התפקידים הבכירים שמילא גם מח"ט בנימין, מפקד בית הספר לקצינים בה"ד 1, מפקד יחידת שלדג ומפקד אוגדת הגליל. כיום הירש הוא יו"ר המכון למנהיגות העתיד בישראל. במסגרת שירותו נפצע קשה בפניו ופלג גופו הימני שותק, לאחר שפלסטינים רסקו את מכוניתו באמצעות סלע. הירש עבר תהליך שיקום ארוך שנמשך כשנה, ובסיומו שב לשירות בצה"ל. לאחר מלחמת לבנון השניה וערב פרסום תחקיר ועדת אלמוג, החליט הירש בדצמבר 2006 להתפטר מתפקידו. אלמוג המליץ להדיח את הירש מתפקידו בעקבות אירוע החטיפה, והאשימו שלא נערך כראוי לאפשרות החטיפה.

ב-25 באוגוסט 2015 פורסם שהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, החליט להציע לממשלה למנות את הירש למפכ"ל המשטרה. ההודעה עוררה התנגדות מצד בכירי משטרה לשעבר. ומצד הורים שכולים של חללי מלחמת לבנון השנייה. גם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לארדן להמתין עם המינוי עד שיסיים את בדיקותיו על הירש, והוסיף שהבדיקה "תימשך זמן רב". ב-23 בספטמבר הודיע השר ארדן על הסרת מועמדותו של הירש לתפקיד.

תא"ל במיל', גל הירש: ״אני שמח להצטרף לרדיו גלי ישראל ומזמין את המאזינים לפגישה אישית בימי שישי בצהריים, קצת לפני שבת. בתכנית אדבר על נושאים אקטואליים חשובים שנוגעים בערכים, בעשייה, במנהיגות ובציונות בת זמננו."

ישראל פריד, מנכ"ל רדיו גלי ישראל: "אני שמח על הצטרפותו של תא"ל במיל גל הירש למשפחת גלי ישראל המתרחבת. ברמה האישית אני מאוד מעריך את הירש, איש צבא משכמו ומעלה שהרבה בזכות הפעילות שלו ותרומתו העצומה למדינת ישראל, כולנו חיים כאן, וברמה הרדיופונית, הגיע הזמן שעם ישראל ישמע את מה שיש לו להגיד על כל מה שקורה במדינה. הבטחנו גיוסים מעניינים - קיימנו, וצפויות עוד הפתעות בהמשך."