בין "ידיעות" ל"ישראל היום" - אין עיתונות בישראל

"ידיעות אחרונות" מחבק את נפתלי בנט, כי מה לא עושים בשביל לפגוע בנתניהו. "ישראל היום", הביביתון, תוקף את בנט ומוותר על דיווחים רלוונטיים. אלישיב רייכנר מחפש עיתונות חופשית - ולא מוצא

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 24/12/12 10:19 יא בטבת התשעג

בין "ידיעות" ל"ישראל היום" - אין עיתונות בישראל
אלישיב רייכנר, צילום: אלישיב רייכנר

חבר מתחום יחסי הציבור אמר לי אתמול בבוקר: "אין עיתונות מודפסת בישראל". ובאמת, חודש לפני הבחירות, כשלוקחים בידיים את שני העיתונים הנקראים ביותר בישראל, התחושה היא שלא מדובר בעיתוני בוקר שמביאים חדשות, אלא בעיתוני קמפיין.

מאז הראיון המדובר של נסים משעל עם נפתלי בנט ביום חמישי האחרון, התופעה מתחדדת יותר. הליכוד שפך אתמול כספים מיותרים על מודעה אנונימית נגד בנט בעיתון 'ישראל היום' מכיוון שהעיתון כולו הפך למודעת בחירות אחת גדולה נגד יושב ראש 'הבית היהודי'.

זה התחיל כבר ביום שישי עם כותרת ראשית שציטטה את השר יעלון מייחס לבנט דברים לא מדויקים בלשון המעטה, המשיך אתמול בכותרות ראשיות שהביאו את דבריו של נתניהו נגד בנט, ושאלו למי עלינו להאמין לבנט א או לבנט ב, ועד לידיעה מגוחכת שפורסמה שם על כך שבנט זוכה לתמיכה של הרב וולפא, מעודד הסרבנות, כאילו שלמישהו מהבוחרים של בנט אכפת מהדעה של הרב וולפא החב"דניק הלא ציוני.

לעומת זאת, ב'ידיעות אחרונות', מוענק בימים האחרונים חיבוק חזק ולא שגרתי לנפתלי בנט, כי מה לא עושים בשביל לפגוע בכוחו של נתניהו. ב'ידיעות' מבליטים הבוקר בהרחבה את מכתב התמיכה שקיבל בנט מעשרות לוחמי סיירת מטכ"ל ומגלן, לועגים לבליץ' התקשורתי של הליכוד נגד בנט, ומזכירים לכולם שגם בליכוד יש סרבנים. ב'ישראל היום', הביביתון, לא תמצאו היום מילה אחת על מכתב התמיכה שקיבל בנט.

ההבדלים בין העיתונים זועקים כמובן גם בסיקור פרשת ליברמן. ב'ידיעות אחרונות', שמתנהל בבחירות הללו, כליבניתון, מקדישים הבוקר כותרת ראשית ושני עמודים מלאים לעדויות החדשות נגד ליברמן. ב'ישראל היום' - תוכלו לקרוא על ההתפתחות הזאת רק בחלק התחתון של עמוד 7.

בקיצור מי שרוצה להתעדכן במה שקורה במערכת הבחירות הזאת, יתקשה לקבל תמונה אמיתית משני העיתונים הנפוצים בישראל, והתופעה הזאת מדאיגה לא פחות ממצבם הכלכלי הקשה של כלי תקשורת אחרים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן