איזור התעשייה: הכירו את אלעד קינסט, מגיש תכנית הבוקר של "גלי ישראל"

קינסט מתרגש מהאדרנלין של משדרים מיוחדים ברדיו, שונא את ההשכמה המוקדמת ונהנה מהשבת שמזכירה לו שהאייפון הוא לא חלק מהיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/13 12:53 כד בטבת התשעד

איזור התעשייה: הכירו את אלעד קינסט, מגיש תכנית הבוקר של "גלי ישראל"

אלעד קינסט (36), נשוי + 5, מתגורר בגבע בנימין (אדם). כיום מגיש תכנית הבוקר "נכנסים לעניינים" ב"גלי ישראל".

איך התחלתי, מה עשיתי קודם: את צעדיי הראשונים בעולם התקשורת והרדיו פסעתי ב"רשת מורשת" של "קול ישראל" כעורך מוזיקה (!). מהר מאד התברר שיואב קוטנר אני לא, ועשיתי הסבה מקצועית זריזה לעורך ומגיש של יומנים ותכניות אקטואליה. משם המשכתי לרדיו "קול חי" לעריכה והגשה של מהדורות חדשות, וכעבור כמה שנים גם להגשה של יומן הצהריים. לפני כשנתיים, אחרי למעלה מ-7 שנים ב"קול חי", עברתי ל"גלי ישראל" ומוניתי למנהל מחלקת החדשות ומגיש אקטואליה.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם: ניהול מחלקת החדשות "בגלי ישראל". זו חכמה קטנה לעמוד בראש מערכת חדשות בתחנת רדיו ותיקה שמקבלת כספי אגרה או נתח הגון מתקציב הביטחון. הרבה יותר מאתגר לתפעל מחלקת חדשות בתחנה צעירה ותוססת, על שלל ההשלכות הנגזרות מכך.

פספוס אחד בקריירה: לטענת אשתי, העובדה שלא למדתי קריינות באופן מקצועי. ועם האישה, כידוע, אסור להתווכח.

רגע אחד לנצור: כל משדר חדשות מיוחד ("גל פתוח" בלעז) הוא פסגה מקצועית-אישית בפני עצמה. אמנם, הרבה פעמים מדובר בנסיבות קשות (מלחמה, פיגוע, פטירה וכדו'), ופעמים בנסיבות עצובות פחות (בחירות למשל. תלוי כמובן בתוצאה), אבל אין תחליף לאדרנלין של שידורים מן הסוג הזה.

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר: מאז שהתחלתי לשדר את "נכנסים לעניינים" ב-7:00 לפני יותר מחצי שנה, אני כבר לא כ"כ קם בבוקר אלא בשעות חשוכות שמרגישות יותר כמו לילה. אחרי התארגנות זריזה אני דוהר לתחנה, מתכונן לתכנית, נכנס לשדר, כך שלמעשה רק ב-8:00 מתחיל היום שלי באמת.

מה אתה הכי שונא בעבודה שלך: את ההשכמה המוקדמת, ומרואיינים שלא משתפים פעולה.

איך נראית השבת שלך: זמן מצוין למנוחת הנפש ומנוחת הגוף עם המשפחה, ולתזכורת שהסמארטפון אינו חלק בלתי נפרד מכף ידך.

מודל לחיקוי מקצועי: כל מי שמכבד את המיקרופון שניתן לו, ומשדר באופן מקצועי, הוגן ואינטליגנטי, ובעיקר - לא שוכח שלא הוא מרכז העניין אלא המרואיין איתו הוא משוחח והמאזין אותו הוא משרת.

איך אתה רואה את התעשייה בימינו: קודם כל, אני קצת סולד מהמונח "תעשייה" בהקשר הזה. לגופו של עניין, אני מניח שהתקופה הנוכחית תיזכר בעתיד כנקודת מפנה משמעותית בכל הקשור לעולם התקשורת. קטונתי מלנבא איך בדיוק תיראה המפה התקשורתית בעוד עשר או עשרים שנה, אבל לא יהיה זה יומרני מדי להעריך שדברים ישתנו במידה רבה מאד.