אזור התעשייה: הכירו את הראל דוידוביץ'

אחרי 3 שנים ברדיו 'גלי ישראל' הוא "עובר צד" לתחום הייעוץ התקשורתי. הוא ערך תוכניות, היה טכנאי שידור והצליח להביא נושאים לסדר היום הציבורי. הכירו את הראל דוידוביץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/16 18:34 ד בתמוז התשעו

אזור התעשייה: הכירו את הראל דוידוביץ'

בן 30 במקור ממצפה יריחו, בן זקונים ל-ארבעה אחים. בישיבה תיכונית למדתי בכיתה ט' בישיבת 'דביר' (כבר לא קיימת היום) של הרב ישראל אריאל ומכיתה י' עד י"ב בישיבת 'קול מבשר' במבשרת ציון. שנה וחצי במכינה קדם צבאית "אלישע" ומשם התגייסתי כחלק מגרעין נח"ל של בני עקיבא 'חלוצה" לגדוד 50, בה עשיתי שנה שירות בחקלאות ובעשייה חברתית בעיר אופקים. חצי שנה לאחר השחרור חזרתי ללמוד במכינה ומשם ללימודי תואר ראשון בתקשורת באוניברסיטת אריאל נשוי להדס ויש לנו 2 ילדים (שחר ורוני) גרנו 3 שנים ביישוב עלי ואז עברנו למעלה אדומים.

(צילום: באדיבות המצולם)

איך התחלתי, מה עשיתי קודם: ב-2010, התחלתי תואר ראשון בתקשורת במגמת רדיו, באוניברסיטת אריאל. במהלך הלימודים הוכשרתי לשלל המדיומים בתחום וגם העשרה בתחום מזרח תיכון. במהלך התואר שידרתי וערכתי ברדיו 'קול אחר', רדיו חינוכי של 106fm תכנית מוזיקה "ספיישל ישראלי", תכנית ספורט "הליגה הלאומית", ותכנית אקטואליה "עד העצם" כחלק מהתואר. בסיום שנה ב', בקיץ התחלתי סטאז' ברדיו גלי ישראל ובסיום שנה ג' חוברתי כעובד במניין בתחנה עד היום.

במהלך השלוש שנים האלה, לצד גלי ישראל התחלתי לכתוב כתבות בעיתון 'שביעי' וטורי דעה באתרים 'כיפה', 'סרוגים', ובעיתון 'מקור ראשון'.

בימים אלה עובר ל'לרנרקום', משרד המתמחה ביחסי ציבור, אסטרטגיה וניו מדיה. שבין לקוחותיו ניתן למצוא את ראש עיריית ירושלים, מטה המאבק של עמונה, משפחת הישראלי מעפרה, מועצה אזורית גוש עציון, קמפיינים פוליטיים ועוד.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם: במהלך התואר, במרץ 2013 משרד הביטחון רצה לסגור את השער המזרחי באריאל, יזמתי לצד חברים לרדיו 'קול אחר', מאבק נגד הסגירה של השער, שהיה פוגע בתושבי בנימין והשומרון, עשינו משדר מיוחד בתחנה, הפעלנו את אלי שבירו, ראש עיריית אריאל, יו"'ר אגודת הסטודטים דאז, שי שחף, יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע, עינת דיין מנהלת אגף האסטרטגיה, שיווק ומכירות‏ ב-‏אוניברסיטת אריאל‏ וגורמיי ביטחון של העירייה. לאחר מאבק של חודש ימים השער נשאר ועד היום משמש את הבאים ושבים לעיר אריאל.

אפריל 2015 אחיין של חבר הכי טוב שלי, שהוא קצין בגדוד החרדים בחטיבת גבעתי, הותקף על ידי חרדים בביקור בית של אחד מחיילו במאה שערים. סבתו של הקצין (אמא של חבר שלי) התקשרה אלי שאעזור לה לפרסם את המקרה, העברנו מידע לכל הכתבים הצבאים והחרדים ובאותו היום כל התקשורת דיברה על זה כאייטם ראשון.

פספוס אחד בקריירה: שלא הייתי כתב או שדרן בגלי ישראל(העתיד עוד לפני ).

רגע אחד לנצור: 'גל פתוח' בפטירתו של הרב עובדיה יוסף זצק"ל. למרות כל ההכנות לפטירה לשל הרב עובדיה, עם "חבצלת", לא אשכח את הלילה בכל הקריירה שלי. ראשית הפסדתי חתונה של חבר מהגרעין נח"ל, הבאנו לשידור כמעט את כל חברי הכנסת כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר: דף יומי, תפילת שחרית, כשאני בבית מפזר את הילדים, ומתחיל יום עבודה חדש.

מה אתה הכי שונא בעבודה שלך: צביעות, שקרים ושאם אתה בא מרקע קרבי ולא שירתת בגל"צ, הדרך שלך להתקדם בתחום קשה פי כמה ממי ששירת בתחנה הצבאית. יש הרבה עיתונאים מוכשרים שיכולים להגיע רחוק ולא מצליחים להגיע למקומות המפתח בתקשורת הישראלית.

איך נראית השבת שלך: מחולקת. ערב שבת אחרי שכולם נרדמים, עובר על כותרות העיתונים (מקור ראשון, הארץ וידיעות ועלוני השבת) זמן טוב לשיעורי בית. בשבת מקדיש זמן ללימוד תורה. במוצ"ש משלים מה שלא קראתי בעיתונים.

מודל לחיקוי במקצוע: 1. אראל סג"ל, הידע הרחב והעצום והלחימה התקשורתית נגד הצביעות של השמאל. 2. קלמן ליבסקינד, תחקירן מספר 1 בתקשורת הישראלית, לא רואה אף אחד ממטר לא מימין ולא משמאל, לא מפחד מכלום. 3. ישי פרידמן, שהוא אראל סג"ל הבא של התקשורת הישראלית.

איך אתה רואה את מצב התעשייה בימינו: התקשורת הישראלית במגמת שיפור. אומנם יש את עמית סגל, עקיבא נוביק, יאיר שרקי, עופר חדד, רועי שרון והרשימה עוד ארוכה של עיתונאים שעשו מהפכה גדולה במהדורות החדשות ומצד שני לצערי יש הרבה כמותם שלא מצליחים להתברג בתעשייה.