אבשלום קור לא ינחה יותר את חידון התנ"ך

את מקומו של קור תמלא עיתונאית ערוץ 2, סיון רהב מאיר שגברה עליו במכרז אותו קיים משרד החינוך. רהב מאיר: אני נכנסת לנעליים ענקיות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/03/16 15:58 ל באדר א'

אבשלום קור לא ינחה יותר את חידון התנ"ך
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר 28 שנה בתפקיד, הבלשן ומגיש הטלוויזיה והרדיו אבשלום קור (65), האיש המזוהה ביותר עם חידון התנ"ך הבינלאומי, יפסיק את הגשת החידון, כך דווח בוואלה.

על פי הדיווח, הסיבה לכך היא העובדה שהחל מהשנה הנוכחית הועברה האחריות לחידון וניהולו מחיל החינוך בצה"ל למשרד החינוך, שערך מכרז למציאת מנחה חדש - בו זכתה עיתונאית חדשות 2 סיון רהב-מאיר. על פי גורמים במשרד החינוך, קור התחרה במכרז, אולם הצעתו הייתה יקרה יותר מאשר זו של רהב-מאיר, שכאמור לבסוף זכתה בו.

בשנה האחרונה מעבירה רהב מאיר שיעורי פרשת שבוע בהשתתפות מאות בירושלים ובתקופה האחרונה התרחבו השיעורים גם למתחם האנגר 11 בתל אביב.

החל משנת 1988 קור הוא זה שמגיש את החידון ודמותו הפכה לחלק בלתי נפרד מהחידון הפופולארי שנערך מידי יום העצמאות כבר כמעט 60 שנה. למי שדואג לפרנסתו של קור, הדוקטור הנכבד משמש כיועץ הלשוני של גל"צ ומשמש כמנחה באירועים רבים אחרים וכמדריך טיולים בירושלים.

סיון רהב מאיר מסרה בתגובה ל'כיפה': "הפנייה של משרד החינוך הפתיעה אותי ושימחה מאוד. אני נכנסת לנעליים ענקיות ומקווה להצליח, בעזרת השם".

קור אישר את הפרטים ואמר בתגובה ל-NRG כי הוא מודה על השנים הרבות בהן שימש כמנחה החידון. "הייתה לי הזכות לעשות דבר נפלא למען עם ישראל", אמר. "היה לי ברור שזה יקרה יום אחד. הקב"ה זיכה אותי בעבודה למען המפעל הציוני הזה. כל מה שאני עושה הוא למען המדינה, ואני מאחל הצלחה לכל עם ישראל".