תכניתו של אברי גלעד לא מועמדת לפרס: "זה בגלל שאני 'ימני'"?

תכנית הבוקר של 'רשת' לא נכללה כמועמדת לפרסי הטלוויזיה והעיתונאי צייץ תהייה האם זה בגלל עמדותיו הפוליטיות, "אורלי וגיא כן, גם אסייג וברקו כן. אני כבר לא מדבר על פרס, רק על מועמדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/18 12:17 טז בשבט התשעח

תכניתו של אברי גלעד לא מועמדת לפרס: "זה בגלל שאני 'ימני'"?
אברי גלעד, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

האם תכנית הבוקר של 'רשת' לא מועמדת לפרסי האקדמיה לטלוויזיה רק מכיוון שאחד ממגישיה נחשב לימני? זו התהייה שהעלה היום (חמישי) העיתונאי אברי גלעד.

"תכנית הבוקר שלנו, העולם הבוקר, המובילה כבר 12 שנה את טבלאות הרייטינג בבוקר לא נכנסה כמועמדת לפרס האקדמיה לטלויזיה", הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו.

"אורלי וגיא כן, גם אסייג וברקו כן", הוא ציין והוסיף, "אני כבר לא מדבר על פרס, רק על מועמדות. זה בגלל שאני "ימני" או בגלל ש"קשת" לא רוצים שנזכה? סתם תמיהה".

אסייג וברקו כן והוא לא? הציוץ של גלעד

אסייג וברקו כן והוא לא? הציוץ של גלעדצילום: צילום מסך מטוויטר

יש לציין כי לפני מספר שבועות, דיבר גלעד בתכניתו על ניסיון הלינץ' שעברו נערים סמוך לכפר קוצרא שבשומרון. "לפעמים אין ברירה אלא להפגין נוכחות וגם נוכחות אלימה", הוא אמר והוסיף, "לא נהיה יהודונים, לא נהיה כאלה שבאים להרוג בהם והם רק מתחבאים מתחת למיטה וחוששים שהפריץ יבוא להגן עליהם". על דברים אלה דרשו ארגוני שמאל לפתוח נגדו בחקירה פלילית.

בעבר הוא אמר בראיון, זמן קצר לאחר מות חברו אורי אורבך ז"ל, "אני חושב שחלק מהשינוי שעברתי בתפיסת עולמי, אורי רשום עליו ואני חייב לו אותו. אני הגעתי לשידורים שלנו כממונה על תיק השמאל וככל שהלך הדיאלוג בנינו והעמיק בשנים ראיתי כמה הדעות שבאתי איתן היו לא מספיק עמוקות, לא מספיק מנומקות, אוטומטיות, מחנאיות אבל לא באמת עומדות במבחן המציאות.

בהתחלה נאבקתי בו, אחר כך פשוט נכנעתי. נכנעתי לשכנוע הפנימי שלו ולצדקה בחלק מטענותיו. אני לא אוחז בתפיסות עולמו, אני לא איש הבית היהודי אבל הוא גרם לי להתפכח מחלק מחלומות השמאל שאחזתי בהם ולראות את הדרך שבה הלכתי, כפי שהיא".