קיר זיכרון לנעמה הנקין הוצב בכנס מעצבים ואמנים

זכרה של היוצרת שנרצחה יחד עם בעלה בפיגוע בשומרון הונצח בכנס קהילת "פרוג", שבו הייתה פעילה בכירה. "זוכים להגשים את חזונה ברוח השילוב בין המגזרים", אמרו מארגני הכנס

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/18 17:35 כב בטבת התשעח

קיר זיכרון לנעמה הנקין הוצב בכנס מעצבים ואמנים
כנס מעצבים , צילום: יוסי שוואב

קהילת המעצבים והיוצרים הדתיים והחרדים חלקה אתמול (ב') כבוד ליוצרת נעמה הנקין ז"ל, שנרצחה יחד עם בעלה איתם בתחילת גל הטרור לפני יותר משנתיים. בקיר הוצגו מבחר משיריה של נעמה, והוא הוצב בפתחו של מיצג שיצרו ועיצבו יוצרים בהשראתה. 

בכנס, שבו השתתפו 3,000 יוצרים, מעצבים ואמנים מהמגזרים הדתי-חרדי תחת הכותרת "קחו השראה מנעמה", הוצגו שירים פרי עטה. את קיר הזיכרון פקדו השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, השר לענייני ירושלים זאב אלקין ושר הכלכלה אלי כהן, שהתרשמו מהתרומה הייחודית של היוצרת נעמה לקהילת היוצרים והמעצבים.

נעמה הייתה פעילה בכירה בקהילה, ואת ההיכרות עם רבים מחבריה היא עשתה דרך פורטל האינטרנט של קהילת "פרוג", שבו חברים כ-40 אלף יוצרים ואמנים. בין היתר העניקה נעמה סיוע מקצועי לחברי הקהילה, ורתמה את כישוריה להקמת המכללה החרדית הראשונה ללימודי העיצוב "פרוג". כיום משמשים המכללה והפורטל כגוף המאגד באופן לא פורמלי את כלל האמנים במגזר החרדי והדתי.

במכתב ששיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס, נכתב: "נעמה, בוגרת המכללה, הותירה צוואה בלתי כתובה - להנגיש את הידע המקצועי לציבור הדתי והחרדי".

בני הזוג טובי וחיים דיקמן, מייסדי הפורטל והמכללה שהפיקו וניהלו  את הכנס, ובחרו לציין באירוע את זכרה של נעמה ז"ל, אמרו: "אנו גאים להנציח את זכרה של נעמה, שעמדה לימין המכללה והפורטל וזוכים להגשים את חזונה ברוח השילוב בין המגזרים".