התפקיד החדש של פנחס וולרשטיין

ראש מוא"ז בנימין לשעבר ומראשי ההתישבות מאז הקמתה, פנחס וולרשטיין נבחר לעמוד בראש צוות הסדרת מאחזים ובתים ביו"ש. נתניהו: "ולרשטיין הוא אדם ערכי ומנוסה שיתרום רבות להתיישבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/17 16:01 ו בחשון התשעח

התפקיד החדש של פנחס וולרשטיין
פנחס וולרשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פנחס ולרשטיין נבחר היום פה אחד על ידי ועדת מינויים של נציבות שירות המדינה לתפקיד יו"ר צוות הסדרת מאחזים ובתים ביו"ש. זאת בהתאם להחלטת הקבינט מלפני כמה חודשים. צוות ההסדרה יחל את עבודתו בתוך מספר שבועות.

לפני חמישה חודשים הוחלט בישיבת קבינט לפני בואו של נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ כי בתחום הבנייה תוקם ועדה לתקופה של שלוש שנים שתקדם הסדרת מבנים ומאחזים ישראליים ביהודה ושומרון. הצוות יכלול את אנשי משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון והמנהל האזרחי. בהחלטה נקבע כי בתוך 21 יום תובא לממשלה הצעה להגדרת תפקידי הצוות, הרכבו, ואופן קביעת תוכנית העבודה שלו. הצוות ידווח לראש הממשלה ולשר הביטחון על עבודתו מדי שלושה חודשים. 

ראש הממשלה נתניהו מסר כי "ולרשטיין הוא אדם ערכי ומנוסה שיתרום רבות להתיישבות". ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על המינוי ואמר כי הוא "חשוב, הן במשימתו המתבקשת מזה תקופה ארוכה והן פרסונלית. פנחס ולרשטיין ממייסדי תנועת ההתיישבות, תפקד כראש מועצה ותיק ומנוסה, איש מעשה שיביא ברכה לכלל אזרחי ישראל, בהצלחה".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, הוסיף כי "אין ראוי מפנחס לעמוד בראש צוות ההסדרה, פנחס משלים את המלאכה שהחל כראש מועצת בנימין ויש"ע. וזאת לאחר שבשנים האחרונות סייע רבות להרחבת ההתישבות בגליל ובנגב".