ערב לימוד ואזכרה לרב איתמר בן גל הי"ד

ישיבת הר ברכה קיימה ערב לזכרו של הרב שנרצח בפיגוע דקירה סמוך לאריאל. שיעורים מרכזיים מפי הרב אליעזר מלמד, הרב שבתי סבתו והרב בן ציון אלגאזי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/18 17:52 כ באדר התשעח

ערב לימוד ואזכרה לרב איתמר בן גל הי"ד
ערב הלימוד לזכרו של הרב איתמר בן גל הי"ד, צילום: ישיבת הר ברכה

מאות בני אדם השתתפו אמש (ג') בערב לימוד ואזכרה לרב איתמר בן גל הי"ד, שהתקיים בישיבת הר ברכה. בין היתר נכחו באירוע בני משפחה, חברים, תלמידים ואנשי חינוך רבים שהושפעו מדמותו המיוחדת של הרב בן גל. 

במהלך הערב נמסרו שיעורים מרכזיים מפי הרב אליעזר מלמד, הרב שבתי סבתו והרב בן ציון אלגאזי, ונאמרו דברי הספד וניחומים. כמו כן הושקה מהדורה מחודשת ומורחבת של הספר "פניני הלכה - העם והארץ", שהקדיש הרב מלמד לעילוי נשמת הרב בן גל. 

הרב מלמד סיפר: "במשך ימי הכנת הספר לדפוס, בכ' בשבט, נהרג על קידוש השם הרב איתמר בן גל הי"ד, מפאר גידולי ישיבתנו. בחייו ובמותו מסר הרב איתמר את לבבו, נפשו ומאודו על גילוי תורת ארץ ישראל, על החינוך לתורה ומצוות ועל יישוב הארץ, בקו הראשון של ההתיישבות, בהר ברכה. ספר זה, שעוסק בעם ובארץ, מוקדש לעילוי נשמתו"

הרב בן גל היה לומד קבוע בתכנית צורבא מרבנן, ואביו, הרב דניאל בן גל, מלמד מדי שבוע צורבא נשים ברחובות. במהלך הערב התברר כי גם דודו וגם גיסו מלמדים במסגרת צורבא מרבנן, וכי המשפחה כולה עסוקה סביב הלימוד.