עו"ד דתייה תתמודד על ראשות מרצ בירושלים

ריקי שפירא, שניהלה לא מעט מאבקים בנושאי דת ומדינה, הכריזה על כניסתה למערכת הפוליטית בבירה, כדור שמיני בירושלים, העיר הזאת יותר מדי חשובה לי. אני מכירה את כל צדדי ההדרה והכפייה הקיימים בעיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 16:16 טז באייר התשעח

עו"ד דתייה תתמודד על ראשות מרצ בירושלים
תתמודד על ראשות צרצ בבירה. עו"ד ריקי שפירא, צילום: באדיבות המצולמת

עו"ד ריקי שפירא הודיעה היום (שלישי) כי היא מתכוונת להתמודד על ראשות סיעת מרצ, לקראת הבחירות הצפויות בירושלים בעוד כחצי שנה.

"ירושלים היא חזית חשובה ומרצ לא יכולה להסתפק בה במנדט אחד - אנחנו חייבים מרצ גדולה", כתבה שפירא בדף הפייסבוק שלה.

לדבריה, "כדור שמיני בירושלים, העיר הזאת יותר מדי חשובה לי. כעורכת דין שעוסקת בתחומי דת ומדינה 20 שנה אני מכירה את כל צדדי ההדרה והכפייה הקיימים בעיר".

בהמשך מנתה, מי שרק לאחרונה ייצגה את התנועה הרפורמית בדרישתה מול הכנסת לאפשר לנשים להתמודד על תפקיד רב המשכן, חלק מהמאבקים שניהלה בשנים האחרונות, "ביטול ההפליה נגד הקהילה הלהט"בית באימוץ , סיום מונופול בכשרות של הרבנות הראשית, ומניעת הפרדה של נשים וגברים במרחב הציבורי ובאוטובוסים".

 שפירא, שנמנית בין חברות ארגון הנשים "קולך", הוסיפה כי היא "דתייה ונמנית היום על קהילה פמיניסטית אורתודוכסית, ולכן אני מאמינה שהחיבורים בירושלים בין חילונים ודתיים, רפורמים ואורתודוקסיים, ערבים ויהודיים הם כוחה וקסמה של העיר. אני מייצגת את הקהלים האלה, המאמינים בירושלים ליברלית ופלורליסטית. שרוצים ירושלים שמבטאת שותפות וחיבור ולא ניכור ויאוש".