מכללת שאנן: מרכז סימולציות חדש לזכרה של אתי רפאלוביץ'

המרכז נחנך באזכרת השלושים לפטירתה של ראשת תכנית "רגב" במכללה, שהלכה לעולמה בטרם עת. "כל נשיא מכללה מאחל לעצמו מרצה שכזו", אמר פרופ' יחיאל פריש. "היית אדם מבריק בחוכמתו", אמר אביה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/18 12:31 כד בטבת התשעח

מכללת שאנן: מרכז סימולציות חדש לזכרה של אתי רפאלוביץ'
מרכז סימולציות במכללת שאנן, צילום: יח"צ

במכללה האקדמית הדתית לחינוך "שאנן" בחיפה התקיימה בשבוע שעבר אזכרת השלושים לפטירתה של אתי רפאלוביץ' ז"ל, ראשת תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה) שהלכה לעולמה בגיל 40 בטרם עת.

בטקס האזכרה שהנחתה דיקנית הסטודנטים, מיכל בלאו, השתתפו הבעל הרב יהודה רפאלוביץ', אבי המנוחה, הרב שמואל קפלן - רב שכונת בת גלים והמרכז הרפואי רמב"ם, אמה, הרבנית מאירה קפלן ובני משפחה. 

נוסף אליהם כיבדו את האירוע בנוכחותם נשיא המכללה, פרופ' יחיאל פריש, המרכזת ארצית של תכנית רג"ב, ד"ר ורדית מקלר פיק, אנשי סגל, סטודנטים וסטודנטיות. עם סיום האזכרה התקיים טקס הסרת הלוט של מרכז הסימולציות החדש במכללה שנחנך לזכרה של אתי ז"ל.

במהלך היום העבירו הסטודנטיות של אתי שבמסלול רגב הפעלה בהשראתה בנושא "ערכים וחינוך למנהיגות", ובהמשך ערך אביה הרב קפלן "סיום" ללימוד התנ"ך, שלמדו לעילוי נשמתה הסטודנטים והעובדים במכללה. כחלק מהסיום העביר האב שיעור תנ"ך בנושא דיווח אמת לחולה המצוי במצב רפואי קשה. הסטודנט עזרי דוד משנה שלישית במסלול תכנית רג"ב קרא תהילים לעילוי נשמתה.

פרופ' פריש ספד לאתי ז"ל ואמר: "'פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונה'. תורת חסד כי נתנה מעצמה לאחרים בהרבה חסד וענווה, חיברה בין קודש לחול, בין חיי קדושה ועשייה, על כן עלינו להמשיך במעשיה כפי שהייתה רוצה. כל נשיא מכללה מאחל לעצמו מרצה שכזו - יוזמת, חרוצה, נבונה וכה טובה לבריות".

הרבנית מאירה קפלן, אמה של אתי ז"ל, אמרה: "היית אדם מבריק בחוכמתו, יכולת לעסוק בכל תחום שתחפצי, ובחרת בחינוך שהיה בראש מעינייך. חשוב היה לך שהסטודנטים ייצרו סביבה מאתגרת ללמידה ושילמדו מתוך חדוות שמחה ואהבת הלימוד, כך נהגת גם עם ילדייך".

ראשת המסלול העל יסודי במכללה, רעות שפירא, ציינה: "אתי ידעה בחכמתה לנהוג בכל אחד כפי שמתאים ונכון לו.  נמשיך לזכור את אתי במעשים, בפעולות. נמשיך לזכור את אתי דרך חתירה למצוינות, ודרך פתיחות מחשבתית וקבלת האחר. נמשיך לזכור את אתי דרך אהבה התורה ודרך נתינת כבוד לסובבים אותנו".

קרין אלוש, תלמידתה של אתי בתכנית רג"ב, כתבה לה שיר מרגש בו נכתב בין היתר: "עלתה נשמתך אל כסא מרומים, עד חצתה את כל הדרכים והיא עתה אוחזת ולא עוזבת את כנפי המלאכים. אהובה יקרה, בחוץ קר והשמש מדמם אך ערכיך, מעתה ועד עולם, אותנו ימשיכו לחמם, רסיסי אהבתך עפים ברוח ומכל רסיס נולד מלאך חדש להגן על משפחתך האוהבת עד יקום המקדש".