מי עומד מאחורי הפייק טוויטר של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר?

"פייק נאור" סיפק בשנה וחצי האחרונה שלל ציוצים כמו: "חיות מלחמה! הסתיימה תקופת השופט הפראייר", שנועדו לתקוף את בג"ץ במסווה של הומור. מה הקשר בין חשבון הטוויטר למחאת פסל הזהב של הנשיאה לשעבר?

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/05/18 09:18 כד באייר התשעח

מי עומד מאחורי הפייק טוויטר של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר?
מרים נאור, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מטורפים. נתניהו עסוק באירן והאיום האמיתי הוא מבית". "חיות מלחמה! הסתיימה תקופת השופט הפראייר". אלה רק מקצץ הציוצים מבית מדרשו של חשבון הטוויטר המזוייף של נשיאת בתי המשפט לשעבר מרים נאור. היום (רביעי) נחשף כי מי שעומד מאחוריו הוא משרד יחסי ציבור מהשומרון.

בדצמבר 2016 נפתח חשבון טוויטר חדש בשם "פייק נאור" ועל תמונת הפרופיל שלו התנוססה דמותה של נשיאת בית המשפט העליון דאז מרים נאור.

במהלך הזמן התווספו עוקבים רבים לחשבון שצייץ מדי יום שורת אמירות שנועדו במסווה של ציניות והומור להעביר ביקורת על בג"ץ. נכון להיום עוקבים אחרי החשבון יותר מ-2,800 אנשים וביניהם אנשי תקשורת ואישי ציבור רבים כדוגמת  השר לשעבר גדעון סער, מזכ"ל שלום עכשיו בעבר יריב אופנהיימר, העיתונאים אראל סגל ודנה ספקטור, ועורכת תוכניתו של רזי ברקאי נורית קנטי.

אחד מהציוצים של פייק נאור

אחד מהציוצים של פייק נאורצילום: צילום מסך מטוויטר

כעת מתברר שמדובר בחלק מרכזי מקמפיין שניהלו במשרד היח"צ "תקשורת נכונה" עבור תנועת "דרך חיים". אחד משיאי הקמפיין היה מחאת פסל הזהב בדמותה של נאור שהוצב עם סיום כהונתה, בקיץ האחרון, סמוך למתחם בית המשפט העליון וזכה לתהודה תקשורתית רחבה.

יש לציין כי במקביל לקמפיין קידמה "דרך חיים" את חוק המשילות שהונח על שולחנה של הכנסת, בחתימתם של 16 ח"כים מכל סיעות הקואליציה. החוק, שמבוסס על 'המודל הבריטי', נוסח בידי יו"ר התא המשפטי של התנועה עו"ד אורי צפורי. הוא עלה השבוע לדיון בועדת השרים לענייני חקיקה וזכה לתמיכה של מספר שרים, לאחרונה התבטא השר יריב לוין כי החוק מביא את הפתרון הנכון לבעיית בג"צ.

אורי קרשנבום מהנהלת תנועת דרך חיים מסר כי "פסילת חוקים, כבוד למשפחות מחבלים ומשפטיזציה בכל מה שזז - המציאות עולה על כל סאטירה, שמחנו לראות את האהדה הרבה בכל שדרות הציבור, בינהם הרבה עיתונאים ופוליטיקאים. זאת חלק מתרומתנו הצנועה במאבק כנגד האקטיביזים השיפוטי. לחיים לחיים".