מדוע נתבקשה איה כורם להופיע בפני חיילים ללא הגברה?

הזמרת צייצה כי בצבא ביקשו ממנה להופיע ללא עזרים חשמליים, מאחר וההופעה מתוכננת להתקיים בשבת. על הביקורת שהבקשה עוררה היא כתבה כי "אם הופעה ללא הגברה מאפשרת לחילונים ולדתיים לבלות יחד בפעילות משותפת, זה נהדר". בעקבות הפרסום ב'כיפה' הציוצים נמחקו

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/01/18 11:14 טו בטבת התשעח

מדוע נתבקשה איה כורם להופיע בפני חיילים ללא הגברה?
תופיע ללא הגברה כדי לא לחלל שבת. איה כורם, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הזמרת איה כורם הוזמנה על ידי צה"ל להופיע בפני חיילים, אך התבקשה לעשות זאת ללא הגברה. הסיבה? ההופעה מתוכננת ליום שישי.

כורם פרסמה אתמול (ב') בחשבון הטוויטר שלה את הציוץ הבא: "המשרד שלי: את חושבת שאת יכולה להופיע ביום שישי מול 60 איש בלי הגברה? אני: לא נראה לי. אבל הגברה זה לא כזה יקר, מה העניין? משרד: זו הופעה לצבא והם לא יכולים לחלל שבת.  אני: צה״ל רוצה הופעה בשישי, אבל בלי חשמל?! משרד: תגידי תודה שהם בכלל מוכנים לתת לאישה לשיר".

הציוץ עם הבקשה המעניינת של הצבא עורר לא מעט ביקורת מצד חלק מעוקבי הזמרת. אחת מהן תהתה האם בצה"ל "מצפים שתגיעי לשם ברגל שההגברה זאת הבעיה שלהם? ואחרת הציעה בציניות: "שישימו על ההגברה מסקנטייפ שחור".

הציוץ של איה כורם

הציוץ של איה כורםצילום: צילום מסך

היום הבהירה כורם בציוץ נוסף כי למרות הבקשה המוזרה לטעמה של הצבא, היא דווקא רואה את המהלך כחיובי. "משהו שחשוב לי להבהיר", היא ציינה, "אמנם כשזה נוגע להדרת נשים, לדעתי אין שום מקום לפשרה, אבל אם הופעה ללא הגברה מאפשרת לחילונים ולדתיים לבלות יחד בפעילות משותפת, זה נהדר. גם אם לי, החילונית, זה נשמע טיפה מוזר. אין בזה שום נזק. אפשר להנמיך את הלהבות, חברים.

יש לציין כי בעקבות פרסום הכתבה, הציוצים של כורם בנושא נמחקו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן