לאלו תחנות רדיו מקשיבים מצביעי הבית היהודי?

סקר שערכו 'הגל החדש' מפלח את נתוני ההאזנה לרדיו לפי המפלגות אליהן הצביעו המאזינים: על פי הסקר שליש ממצביעי הבית היהודי מאזינים לגלי צה"ל. רק 7% מאזינים ל'גלי ישראל'

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/17 15:26 יג בתשרי התשעח

לאלו תחנות רדיו מקשיבים מצביעי הבית היהודי?
גלי צה"ל, צילום: פלאש 90

סקר שנערך על ידי 'הגל החדש' ופורסם באתר 'וואלה' בחן את ההעדפות הרדיופוניות של המאזינים לפי התפלגות מפלגתית. על פי הפרסום שליש ממצביעי הבית היהודי, 29% מאזינים לגלי צה"ל, 17% מאזינים ל'כאן' רשת ב', 12% לגלגלצ, 7% ל103, ו7% בלבד לרדיו 'גלי ישראל' שהיה מזוהה עם הציונות הדתית  ושידר באזור יהודה ושומרון. בפילוח הכללי תפס תחנת 'גלי ישראל' 2% מכלל הנשאלים.

אנשי המחנה הציוני, יש עתיד ומרצ מעדיפים להאזין לגל"צ, שעל כוכבי האקטואליה שלה נמנים רזי ברקאי, יעל דיין ועד לאחרונה גם ניב רסקין שבינתיים הספיק להיות מוחלף. הליכודניקים לעומת זאת, פזורים לאורך ורוחב שאר הסקאלה הרדיופונית במספרים גדולים יותר מכל פלח אוכלוסייה אחר בסקר.

גם בקרב המפלגות החרדיות נראית מגמה של האזנה לתחנות הארציות יותר מאשר לתחנות מגזריות: בקרב מצביעי יהדות התורה 21% מצביעים ליהדות התורה ואחוז דומה לרשת ב', 16% מאזינים לרדיו קול חי, ו-11% מאזינים לגלגלצ ושיעור דומה לרשת ג'. 

במפלגת ש"ס, רבע מהעונים על הסקר מאזינים לרשת ב', רק 8% לגלי צה"ל, 17% לגלגלצ ו17% לרדיו 103 ו-8% לרדיו קול ברמה