ח"כ סמוטריץ': "ערוץ 20 לא ייסגר!"

חבר הבית היהודי הצהיר כי יאבק בכל כוחו כדי למנוע את סגירתו של הערוץ שהודיע כי הוא נערך לסגירה מיידית, "מניח שלא אהיה לבד. נשבור אחת ולתמיד את ההגמוניה של השמאל בתקשורת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/17 18:38 א בטבת התשעח

ח"כ סמוטריץ': "ערוץ 20 לא ייסגר!"
הפטריוטים, צילום: יחצ

ערוץ 20 הודיע כי הוא נערך לסגירה באופן מיידי, אך ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הכריז כי הוא מתכוון להיאבק בכל כוחו כדי שאירוע כזה לא יתממש.

"אאבק על זה בלי נדר בכל הכח", הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו והוסיף כי הוא "מניח שלא אהיה לבד. נשבור אחת ולתמיד את ההגמוניה של השמאל בתקשורת שמשתמשת דרך כל מיני מנגנונים רגולטורים מושחתים. ערוץ 20 לא ייסגר!".

הצהרתו של סמוטריץ' הגיעה על רקע מכתב שהעביר היום מנכ"ל הערוץ, שכי פרנץ, ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין ממנו עלה כי הערוץ צפוי להיסגר בתקופה הקרובה. במכתב הועלו טענות קשות כלפי המועצה על התנהלות עוינת כביכול מצדה, שהינה אחת הסיבות למהלך.

במכתבו טען פרנץ בין היתר כי הערוץ למד מפרסומים בתקשורת על חוות הדעת שהעביר משרד המשפטים למועצה, לפיה אין להעניק לערוץ אישור לשדר חדשות, "זאת למרות שהאפשרות לשדר חדשות כבר מוסדרת ברישיונו של הערוץ ואושרה כבר ביום 22.12.2016 לאחר תהליך ממושך שארך חודשים, במהלכם ואחריהם ענה הערוץ לדרישותיה הרבות של המועצה, ואף העביר לה את כל המסמכים הדרושים לקבלת האישור הסופי".

בתגובה אומרת יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "את האמת צריך להגיד. ערוץ 20 סובל מרדיפה פוליטית. קבוצת אליטה מטעם עצמה ששולטת בשיח התקשורתי בשם 'הפלורליזם', לא מוכנה לאפשר לו להמשיך לתפקד. אין פה שיקולי רייטינג ביחס לשאר ערוצים או שיקולים כלכליים. יש פה רק שיקול אחד - סתימת פיות. הסיבה לכך ברורה - הערוץ נותן ביטוי לעמדה של  ציבור ישראלי רחב שלא זוכה לייצוג הולם בשאר כלי התקשורת".

גם מפלגת האיחוד הלאומי מתייצבת לצד הערוץ ומזכ"ל המפלגה, אופיר סופר, שיגר היום מכתב לשר התקשורת איוב קרא, ובו הדגיש את חשיבותו של הערוץ במפה התקשורתית הישראלית, ודרש  "לאפשר לו לפעול בחופשיות". במכתב טוען סופר כי קיימת רגולציה מכבידה ואכיפה בררנית על ערוץ 20  מצד גורמים במועצת הכבלים: "דומה שאופיו הפטריוטי של הערוץ גורם אי נחת למקבלי ההחלטות במועצת הכבלים ואין לנו אלא להסיק שהקנסות התכופים והאכיפה הבררנית הינם מתוך כוונה להביא לקריסת הערוץ ולסגירתו". בסיום המכתב כאמור, קורא סופר לשר האמון על הרגולציה בכלי התתקשורת במדינת ישראל לפעול בהקדם לפני שיתפתח המשבר ויפה שעה אחת קודם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן