פרסום ראשון: הרב אלגאזי מונה לראש ישיבת רמת גן

ראש מכון "צורבא מרבנן" יכהן בראשות הישיבה במשותף עם הרב יהושע שפירא. ההכתרה החגיגית התקיימה בערב חג השבועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/18 10:46 ז בסיון התשעח

פרסום ראשון: הרב אלגאזי מונה לראש ישיבת רמת גן
הרב בן ציון אלגאזי, צילום: יחצ

ראש מכון "צורבא מרבנן", הרב בן ציון אלגאזי, מונה בסוף השבוע האחרון, ערב חג השבועות, לראש ישיבת ההסדר ברמת גן. הרב אלגאזי  יכהן בראשות הישיבה במשותף עם הרב יהושע שפירא.

בשנים האחרונות שימש הרב אלגאזי (50) כראש בית המדרש בישיבה ובעבר כיהן כראש ישיבת כרם ביבנה. לפני כ-15 שנה הקים הרב אלגאזי את מכון "צורבא מרבנן", שעוסק בהנגשת לימוד ההלכה ומפעיל מאות מרכזי לימוד בארץ ובעולם.

בשבת אחר הצהריים התקיים בישיבה מעמד ההכתרה החגיגי של הרב אלגאזי, בהשתתפות רבה לשעבר של רמת גן, הרב יעקב אריאל, המשמש כנשיא הישיבה. הרב אלגאזי, הנרגש מסר שיעור כללי ראשון בתפקידו החדש, שבסופו אמר "אני מודה לקב"ה על הזכות שנתן לי להיות שותף במקום תורה שיש בו שלמות של גדלות בתורה, עבודת המידות, עבודת ה'. זו זכות גדולה לעמוד לצדו של הרב יהושע שפירא, מקים עולה של תורה בגוש דן.

"הישיבה מהווה מגדלור רוחני לכלל ישראל ולגוש דן בפרט. כשביקרתי לאחרונה אצל הגר"ש עמאר שליט"א הוא שאל אותי איפה אני מלמד. כשעניתי לו שאני בישיבת רמת גן, אורו פניו ואמר: 'אצל הרב שפירא? יש לו סיעתא דשמיא מיוחדת... אני לא יודע איך הוא עושה את זה, אבל הוא מעמיד תלמידים יראים ושלמים...' אני מתפלל שנמשיך יחד להעמיד תלמידים יראי שמים ומלאי תורה".

הרב שפירא אמר כי "זכינו בשנים האחרונות להתברך מגדלותו של הרב אלגאזי שיחד עם צוות הרמי"ם רומם את בית המדרש לשיאים חדשים. הוא גדול בתורה, מוסר נפשו על הישיבה והתלמידים ואחד ממרביצי התורה הגדולים בעולם התורה כיום.

"רבים שאלו ואני רוצה למסור גם לכם כאן בצורה הברורה ביותר: אני לא בורח לשום מקום. איני מתכוון להפחית מנוכחותי והשקעתי בישיבה וזו לא מטרת המהלך. מטרת המהלך הגדול הזה, לו אני מחכה כבר מאז הקמת הישיבה, היא לחזק ולתת תוקף ללימוד הנגלה בישיבה. הרב אלגאזי הוכיח את כוחו הגדול כאן בשנים האחרונות וכמובן במפעלו הגדול 'צורבא מרבנן' ועוד, ואני בטוח שבסיעתא דשמיא ובשיתוף הכוחות הישיבה תעלה מעלה מעלה". 

הרב בן ציון אלגאזי והרב יהושע שפירא

הרב בן ציון אלגאזי והרב יהושע שפיראצילום: עמיקם נחושתן