החגיגות של ישיבת הר המור

בטקס רב רושם נחנך הערב  בשכונת הר חומה בירושלים בית המדרש החדש של ישיבת הר המור. אלפי אנשים השתתפו במעמד .הרב עמיאל שטרנברג ראש הישיבה : "יש בכוחנו ואחריותינו להשקות את העם כולו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/17 23:11 ל באב התשעז

החגיגות של ישיבת הר המור
חנוכת ישיבת הר המור

בטקס רב רושם נחנך הערב  בשכונת הר חומה בירושלים בית המדרש החדש של ישיבת הר המור.

כ4000 איש השתתפו במעמד ביניהם הרבנים הראשיים לישראל- הרב דוד לאו שליטא והרב יצחק יוסף שליטא , רבני ערים , דיינים ,ראשי ישיבות, ראשי מכינות, רבנים ותלמידים .

בין המשתתפים :הדיין הרב זלמן נחמיה גולדברג ,הדיין  הרב אוריאל לביא אב"ד ירושלים,הרב יעקב פילבר מייסד ישיבה לצעירים, הרב ישעיהו מייטליס רב העיר נהריה, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה ,הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן ,הרב יגאל קמינצקי,הרב נחום נריה הרב חננאל אתרוג ראש ישיבת שבי חברון,הרב רפי פרץ ראש המכינה עצם, הרב משה הגר ראש המכינה ביתיר, הרב יגאל לוינשטיין ראש המכינה בעלי ורבים נוספים.

חנוכת ישיבת הר המור

חנוכת ישיבת הר המורצילום: משה בוכמן

הרבנים הראשים בירכו את הישיבה ותלמידה . הרב דוד לאו אמר בדבריו: "בית המדרש של הר המור מצמיח עמלי תורה ,דור נוסף של מעמיקים בתורה. ומעבר לזה שיש פה תורה שמאירה את הצלה לעם כולו,היא מנחה את העם -כך תלכו, כך מצמיחים גאולה שלימה, מעבר לעמל הגדול בתורה  יש את היכולת להאיר זוהרה של תורה להציל את עם הקודש שלא יטעה ימין ושמאל אלא יעלה בדרך הסלולה. ". הראשון לציון ורבה של ירושלים הרב שלמה עמאר ברך כי : "הבנין הגדול הוא לא רק בנייני המגורים -שגם הם חשובים - אלא הבנין הפנימי של ירושלים, להרבות בתורה,בתלמידי חכמים, בעמל תורה. כל ישיבה שמוסיפים בירושלים כך בונים את ירושלים". הרב יצחק יוסף ברך את תלמידי הישיבה :"אני מברך את כל האברכים והבחורים שיזכו לההיות ראשי ישיבות ומורי הוראה בישראל ,יעלו מעלה בתורה ויראת שמיים. אני מכיר תודה לרבני הישיבה כשהיו בעיות בגיור וברבנות הראשית הם פעלו לתת גיבוי לרבנות"

ראש הישיבה הרב עמיאל שטרנברג

ראש הישיבה הרב עמיאל שטרנברגצילום: צחי מאגנזי

הרב מרדכי שטרנברג ראש הישיבה אמר: "אנחנו ניצור בית מדרש הדבק בקב"ה הדבק בתורה' הדבק בכנסת ישראל, אורו של משיח הולך ומופיע ואנחנו מוכרחים להתרומם להופיע יותר את התורה בצניעות בענווה ובאמיתיות"

הרב עמיאל שטרנברג ראש הישיבה הוסיף : "יש בכוחנו ואחריותינו להשקות את העם כולו.כל המעלות של כל הדורות מדורו של יהושע ודורו של רבי עקיבא ודורו של רב יהודה בר עילאי - כולם יפרצו בדור הזה,דור של גאולה.

 נקום ונקרא בקול גדול שאמת היא תורתינו, בעזה שנצליח ונשגשג בעדינות בענווה ובהתמסרות. השמחה פה היא לא עסק פרטי אלא לאומי."

מתחם הישיבה כולל בית מדרש עם כ900 מקומות, חדרי שיעורים,בנין פנימיות ודירות לאברכים.

הרב צבי ישראל טאו וראש הישיבה הרב עמיאל שטרנברג

הרב צבי ישראל טאו וראש הישיבה הרב עמיאל שטרנברגצילום: צחי מאגנזי