הוכרזו נציגי ישראל לחידון התנ"ך העולמי

ארבעה מתמודדים שהגיעו במקומות הראשונים בחידון הארצי ייצגו את המדינה ביום העצמאות. בנט: "גאה במתמודדים ובמתמודדות, הידע המעמיק שלהם מבטיח שלנצח נהיה עַם הספר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/18 17:50 כח באדר התשעח

הוכרזו נציגי ישראל לחידון התנ"ך העולמי
זוכי חידון התנ"ך הארצי, צילום: דוברות משרד החינוך

12 תלמידים בחידון התנ"ך הארצי התמודדו אתמול (ד') על ארבעת המקומות לחידון התנ"ך העולמי. החידון התקיים בהיכל התרבות בעיר מעלות. חידון התנ"ך נועד ללכד את העם היהודי סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה. השלבים המקדימים כללו מאות מתמודדים מכל רחבי הארץ.

מכל מחוז עלו לחידון הארצי שני זוכים, המקומות הראשונים בממלכתי ובממ"ד, ובסך הכל 12 מתמודדים מרחבי הארץ. כל ה-12 מתמודדים שעלו לחידון הארצי יקבלו ציון 100 בבגרות הבסיס בתנ"ך.

ארבעת המתמודדים (שניים מהחינוך הממלכתי, ושניים מהחינוך הממלכתי-דתי), העפילו לחידון העולמי לנוער יהודי שיתקיים ביום העצמאות תשע"ח. 

שר החינוך, נפתלי בנט, ברך את המתמודדים ואמר: "חידון התנ"ך הוא אירוע מיוחד במינו, המבטא את הקשר בין ספר הספרים לעם הספר. ספר התנ"ך מהווה השראה לעולם כולו, ולנו ניתנה הזכות לשמר אותו בגאון. במשך אלפי שנים הסתובב עם ישראל בגולה והחיבור שלנו אל התנ"ך תמיד הזכיר לנו מי אנחנו, מאיפה באנו ומה הייעוד שלנו. לאורו של התנ״ך הצלחנו לשוב אל הארץ והקמנו מדינה לתפארת. אני גאה במתמודדים ובמתמודדות, הידע המעמיק שלהם וכן לימודי התנ"ך של כל תלמיד ותלמידה בישראל, מבטיחים שלנצח נהיה עַם הספר. עלו והצליחו".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "כאנשי חינוך, מוטלת על כתפינו האחריות לחבר את דור העתיד לספר התנ"ך, החשוב שבנכסי צאן הברזל של העם היהודי. אנו מקדמים תפיסה חינוכית זאת, באמצעות חיזוק ורענון תכניות הלימוד, וכהליך משלים אנו מאמינים שתנ"ך ראוי ללמוד גם דרך הרגליים, ולכן התחלנו להוציא טיולי תלמידים בעקבות התנ"ך. ברכות לזוכים, ובהצלחה בחידון התנ"ך העולמי".

רשימת הזוכים בחידון התנ"ך הארצי לנוער:

מקום ראשון ממלכתי: עירד הרמן ממודיעין

מקום שני ממלכתי: אופק אברהם מטבריה

מקום ראשון ממלכתי דתי: עזריאל שילת מחצור הגלילית

מקום שני ממלכתי דתי: אוריה כהן מקרית מוצקין