בא לי קופנגן בבית חולים

עשרות מתנדבים מקרן מאירים ומכינת עמיחי הביאו אווירה פורימית לבי"ח סורוקה, והפכו את המחלקות לאי הנופש התאילנדי. למטופלים חולקו כרטיסי טיסה ודרכונים, והמסדרונות עוצבו כמו נתב"ג, עם שלטי המראות וטיסה נעימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/18 16:41 יג באדר התשעח

בא לי קופנגן בבית חולים
המתנדבים שהפכו את סורוקה לקופנגן, צילום: קרן מאירים

בית החולים הוא לא מקום נעים לשהות בו בימים רגילים, אבל במיוחד בימים שסובבים את פורים. לחולים ולילדים המאושפזים זה עוד יותר בולט: במקום העדלאידע, האירועים הפורימיים בבית הספר, התחפושות, משלוחי המנות והחוויות עם הילדים והמשפחה, הם  נמצאים במחלקה ומגייסים כוחות להבריא.

בשל כך, בקרן מאירים ומכינת עמיחי מטעם המועצה הציונית בישראל, החליטו להפוך את המחלקות בבית החולים סורוקה לאי הנופש התאילנדי קופנגן, וליצור חוויה חיובית לילדים שתשרה עליהם את השמחה הפורימית ותגרום לאווירה חופשתית יותר ומשחררת.

עשרות מתנדבים מקרן מאירים ומכינת עמיחי הציפו אתמול את בית החולים ובמשך שעות  דאגו לקשט, לתלות, לשמח ובעיקר להביא את אווירת חג הפורים השמחה לקירות המחלקות בבית החולים סורוקה.

למטופלים חולקו כרטיסי טיסה ודרכונים, והמסדרונות עוצבו כמו נתב"ג, עם שלטי המראות וטיסה נעימה. עצים, ערסלים, קוקוסים ואבובים מילאו את המחלקות עצמן. המתנדבים שרו וחילקו פרסים, שתייה ואוכל לכולם, ואי אפשר היה לפספס את ההתרגשות והשמחה על פני המטופלים והצוות.

צוות בית החולים סורוקה באווירה פורימית

צוות בית החולים סורוקה באווירה פורימיתצילום: קרן מאירים

מנכ"ל קרן מאירים, יזהר נבון אמר: "היה מרגש מאוד לראות את השמחה ואת ההפתעה על פני החולים והילדים במחלקות. למשך כמה שעות הם הרגישו במקום אחר וקירות בית החולים הפכו לארץ אחרת עם תחושה אחרת.

"תקופת החגים היא תקופה קשה שמכבידה מאוד על החולים מלבד הקושי להיות בבית החולים, הפער בין מה שבחוץ למה שבפנים עמוק יותר. שמחתי מאוד להוציא לפועל את הפרוייקט החשוב הזה, ואני מודה למכינת עמיחי שהיו שותפים אליו. אני מאחל לכולם פורים שמח והחלמה מהירה."

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל אמר: "הנערים והנערות ממכינת עמיחי מטעם המועצה הציונית בישראל עשו עבודה נפלאה והשקיעו המון כדי להביא את תחושת הפורים לקירות מחלקת בית החולים סורוקה. אני גאה בפעילותם וברצונם לדאוג לכך שגם החולים יזכו לחגוג את פורים בצורה השמחה ביותר. שיהיה פורים שמח לכל עם ישראל והחלמה מהירה ומלאה לכל החולים".