ימנע את סגירתו? אושר סופית - ערוץ 20 רשאי לשדר חדשות

הכנסת אישרה הצעת חוק שתאפשר לערוצים ייעודיים להפוך למסחריים. המשמעות: ערוץ 20 יוכל להתחיל ולשדר חדשות כמו בערוצים המתחרים, "אנו נרגשים להתחיל לעבוד במרץ על לוח שידורים חדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/18 07:16 ה באדר התשעח

ימנע את סגירתו? אושר סופית - ערוץ 20 רשאי לשדר חדשות
הפטריוטים, צילום: יחצ

ערוץ 20 ניצל: בכנסת אישרו הלילה (שלישי) בקריאה שניה ושלישית הצעת חוק שתסדיר את רישיונותיהם של ערוצים ייעודיים כערוצים מסחריים.

ברוב של 36 תומכים מול נמנע אחד, אישרו חברי הכנסת את היוזמה שתאפשר לערוץ20, לערוצים בשפות הערבית והרוסית וכן לערוץ המוסיקה לשדר באופן מסחרי מבלי להיות נתון להגבלות השונות שהיו עליהם.

שר התקשורת איוב קרא, אמר כי "זהו יום חג לערוץ 20 בפרט ולשוק התקשורת בכלל! היום עברה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק להסדרת הערוצים היעודיים. אני מברך את הערוץ ומאחל לו מזל טוב, ומאמין שימשיך לשדר עוד זמן רב תוכן הוגן ואיכותי".

עוד הוא ציין כי הכנסת הסדירה "את מעמד כל הערוצים הייעודיים והוספנו לאיכות ולגיוון. ערוץ 20 לא ייסגר כפי שהבטחתי, ובנוסף יוכל סוף סוף לשדר חדשות. פתחנו היום את השוק לתחרות אמיתית והוגנת, ואנחנו אף מאפשרים כניסת משקיעים חדשים לשוק, כולל זרים – כדי למנוע את גסיסת".

איוב קרא

איוב קראצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מערוץ 20 נמסר: "אנו מברכים את שר התקשורת, חה"כ איוב קרא, על תחילתה של מהפכה חשובה והכרחית לחיזוק חופש הביטוי והורדת רגולציה מעל שידורי הטלוויזיה. אנו מודים ליו״ר הוועדה המשותפת חה״כ יואב קיש, אשר יחד עם חה"כ איתן כבל, יוזמת החוק ח"כ שרן השכל וחברי ועדה נוספים, הוביל רצף דיונים מעמיקים ומקצועיים".

לדבריהם, "בהתאם לחוק, אנו נרגשים להתחיל לעבוד במרץ על לוח שידורים חדש אשר יכלול בין היתר שידורי חדשות, ונעשה הכל כדי לספק לצופינו תוכן עשיר, איכותי ומגוון ברוח מורשת ישראל והתרבות הישראלית".

מי שתקפה את העברת החוק היא יו"ר השדולה לחופש הביטוי והעיתונות, ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני שאמרה כי "בניגוד להבטחתו של יו”ר ועדת הכנסת יואב קיש,הוסרה מהחוק ההפניה לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות - גוף עצמאי ומקצועי ואינו כפוף פוליטית, שזוהי בדיוק מטרתו. הסטנדרטים המופיעים בקוד האתי של מועצת העיתונות מתאימים בדיוק לסוגיה זו".

לדבריה, "הסעיף בקש לקיים רגולציה בריאה המתאימה במדינה דמוקרטית החפצה בחופש עיתונות, כשבה העיתונות מפוקחת על ידי אנשי עיתונות ולא על ידי השלטון. טענתו של קיש כי עלויות דמי החבר גבוהות הן תמוהות: מדובר בכמה אלפים בודדים של שקלים לשנה. צר לי על כך שהחוק ירחיק אותנו מהסנדרטים אליהם אנו שואפים. זהו חוק המבקש להטיב עם גוף תקשורת ולשדרג אותו לליגה גבוהה יותר, אך בלי החובות המוטלות על ערוצים שכאלו".