תמורה בעד האגרה - טור יין חגיגי

לקראת ראש השנה ושאר חגי תשרי, ראובן כהן מגיש לכם טור יין חגיגי במיוחד המתמקד ביינות שאינם יקרים אבל הם בהחלט נהדרים. הטור הכי שימושי לארוחות החג

חדשות כיפה ראובן כהן  10/09/17 13:58 יט באלול התשעז

תמורה בעד האגרה - טור יין חגיגי
טעם נרכש - טור יין

עד לפני 4 שנים הייתי מבקר אצל אורן הספר אחת לחודש במעין טקס די קבוע. אני מתקשר, שואל אם יש מקום, מתאמים, אני מגיע וממתין כמה דקות ואז מתיישב על הכסא המרופד אחר כבוד ואורן גוזז את מחלפותיי הדי דלילות, יש לומר, תוך הרצאת דברי תורה מפיו מפיק המרגליות. בסיום ניגשים לקופה, אני משלם סכום יפה ונוסע הביתה מרוצה. 

תמיד ידעתי שזה לא זול, אבל לא נתתי לזה להפריע לטקס, בכל זאת מסורת לא קוטעים בגלל מחיר. ועדיין… באחת הפעמים המחשבה על מחיר התספורת גרמה לי לגירוד קל בראש, והבנתי שעדיף לי לקנות מכונה, כזו שתחזיק די זמן. אז קניתי מכונה גרמנית באיכות טובה ובמחיר בינוני, והיום, ארבע שנים אחרי, היא מסמלת עבורי את המושג  value for money, תמורה טובה לכסף. 

לכבוד ראש השנה תשע"ח, ערכתי רשימה של יינות שנהניתי מהם מאוד והמחיר שלהם משתלם בתמורה לאיכות בלי לקרוע את הכיס. קנו לעצמכם כמה בקבוקים ואל תחשבו על עלות כל לגימה בזמן שאתם ממלאים את הכוס. 

שנה טובה ומתוקה! 

היינות המומלצים

היינות המומלצים צילום: יח"צ

רוסאן כתום 2016, יקב בנימינה 

אחד היקבים הוותיקים בישראל. החל את דרכו כיקב אליעז וייצר יינות בינוניים ומטה עד לשנת 1994 עת הוחלפו הבעלים ונכנסה הנהלה חדשה שהביאה טכנולוגיות ושיטות יינניות מצוינות. 

יין כתום הוא הדבר החם עכשיו בעולם היין, למעשה זו שיטה בה האשכולות נסחטים בשלמותם ומועברים לתסיסה עם הקליפות בדומה ליינות אדומים כדי להעמיק ולהעשיר את גוף היין. היין מתאפיין בארומות הדריות של קלמנטינות ומשמש, בעל ניחוחות של פרחי יסמין לצד טעמים דבשיים. ליין גוף בינוני, טאנינים רכים וחומציות מאוזנת. שווה לקנות אחד לטעימה. מחיר 60 ₪ . 

קברנה סובניון 2014, הסדרה האזורית, יקבי כרמל

כולם כבר יודעים שיקבי כרמל זה לא רק סלקטד או מיץ ענבים, זהו אחד היקבים החזקים בישראל ובשנים האחרונות היקב משקיע רבות בייצור יינות איכות. 

היין מיוצר מענבי קברנה סוביניון, מעט קברנה פרנק, וגם פטיט ורדו. היין מיושן 12 חודשים בחביות עץ אלון מה שמעניק לו גוון עמוק יחסית. צבע אדום כהה, גוף מלא, ארומות של אוכמניות ועשבים ים תיכוניים. הייתי גאה לשים יין כזה על שלחן החג שלי. מחיר 50 ₪. 

JOSEF  קברנה סובניון 2016, יקב הר ברכה

ניר לביא צולח לטעמי את מבחן המחיר במקביל לשמירת איכות טובה. זו משימה לא פשוטה בכלל כיקב המייצר כמויות קטנות יחסית ולכן הוא ברשימת המומלצים שלי לחג. 

היין מורכב מענבי קברנה סובניון, מרלו ופטיט ורדו שהתיישנו במשך 10 חודשים עם שבבי עץ אלון צרפתי בחבית. ליין גוון בורדו עמוק, ארומות של דובדנים עם סיומת מתקתקה עדינה בכל לגימה. מחיר 85 ₪.  

LATOUR אדום 2014, יקב נטופה

הכרמים של יקב נטופה נטועים באדמת עין דור שבגליל התחתון וגדלים בהם זנים ים תיכוניים מגוונים ולא שגרתיים, כגון: מורבדרה, טמפרניו, טוריגה נסיונל, שאנין בלאן ורוסאן.

היין הינו ממסך אלגנטי של סירה ומורבדרה שהתיישנו במשך 13 חודשים בחביות אלון צרפתי. יין בעל גוף עשיר ואלגנטי, טאנינים רכים וארומות של פירות אדומים ומעטפת אדמתית דקה. יין מעולה לארוחה חגיגית. מחיר 90 ₪. 

ויוניה 2016, יקב פסגות

זהו יין כיפי שמתאים מאוד לעונה הנוכחית של שלהי הקיץ. הבציר ליין נעשה בשני מועדים מה שמשחק בטעם היין בין חומציות למתיקות, ריח עסיסי ורענן של משמש ואשכולית, גוון ענברי מרהיב. היין חסך מכם את היישון בחבית ושומר בכך על טעם ערני מאוד. מחיר 70 ₪.