מצעד 5 הפירות המובילים לקיץ 

אין כמו פירות הקיץ המתוקים והעסיסיים, קרים מהמקרר. אבל אלו מהם זכו במקום ראשון במצעד הבריאות? התשובה לפניכם

חדשות כיפה אסף אלזרע 02/07/17 12:25 ח בתמוז התשעז

מצעד 5 הפירות המובילים לקיץ 
פירות קיץ, צילום: shutterstock

הקיץ מגיע ואתו שלל הפירות הצבעוניים והעסיסיים. כולם בעלי מרקם שונה ואופי שונה. אבל, השאלה האמתית היא, מי מבין כל הפירות הוא המזין והמועיל לנו ביותר.

והאמת שהתשובה קשה כי לכולם מקום מכובד וכולם עשירים במינרלים וויטמינים. ככלל, תזונת פירות היא התזונה המומלצת ביותר לניקוי רעלים מהגוף ומבין הפירות כמובן שמומלץ לצרוך את אלה שרוססו הכי מעט ואם אפשר לרכוש פירות אורגנים , אז... בכלל נהדר.  

ולפני שנגיע ל"מצעד" הפירות חשוב לפרק את המושג של "פירות לקינוח". אין דבר כזה קינוח פירותי. פירות הם ארוחה בפני עצמה. העיכול שלהם מהיר מאוד, ואם "נדחף" פירות לאחר הארוחה , הם פשוט יתססו בקיבה ויגרמו יותר נזק מאשר תועלת.
ניתן לאכול פירות במשך כל היום בין הארוחות, ובעיקר מומלצים הפירות בבוקר – כן כן ארוחת בוקר של פירות (לא אחרי הקפה והעוגה או הטוסט והחביתה -  אלא במקום).  תזונה של פירות בבוקר ממשיכה  את תהליך הניקוי הטבעי שהתחיל בלילה ומאפשרת למערכת העיכולי לעבוד בסל"ד נמוך. זה מאפשר ניקוי, ריפוי והתחדשות.

ואחרי ההקדמה הארוכה - המצעד:

במקום הראשון: אבטיח
האבטיח פרי קיצי, עשיר במינרלים, סוכר טבעי ונוזלים. הגוף שלנו זז וחי על סוכר (גלוקוז), זה חומר הדלק שלנו, והאבטיח משופע בו. הוא עשיר בבטה קרוטן, ליקופן ואשלגן, מה שמעמיד אותו בשורה הראשונה של פירות נוגדי חימצון. עקב ההרכב המינראלי שבו הוא מסייע מאוד לטיפול בעצירות, עם זאת אינו מומלץ לסובלים מדלקות במעי הדק/גס.
מצוין לסובלים מדלקות בדרכי השתן, מחלות כרוניות של הכבד , או חוסר איזון בפלוארות המעיים.
וכן.. רק כ40 קלוריות ל100 גרם אבטיח, מה שהופך אותו לפרי ידידותי לחובבי ספירת הקלוריות.
מומלץ לאכול אותו לבד, לא בשילוב של שום פרי אחר.

אבטיח

אבטיח צילום: shutterstock

במקום השני: מלון
עוד פרי קיצי  נפלא ממשפחת הדלועים. גם הוא עשיר בסוכר, וגם הוא דל קלוריות: כ35 קלוריות ל100 גרם מלון. עשיר מאוד בויטאמין c  שחשוב מאוד ליצירת מעטפת העצם, הקולוגן ולמערכת החיסונית שלנו, וכן מסייע לספיגת  ברזל.
מומלץ  מאוד לנסות את המלון כמיץ – בטח חלקכם מרימים גבה אך בצומות המיצים הקיציים שלנו הוא נחשב להיט!
בוחרים מלון בשל צהבהב , קולפים ומנקים אותו היטב, מעבירים דרך מסחטת מיצים צנטרפוגאלית (הכוונה למסחטה מהירה) ואם נפלתם על מלון טוב, לא תאמינו שרק עכשיו גיליתם את זה, בדוק!

מלון

מלון צילום: shutterstock

במקום השלישי שהוא בעצם המקום הראשון: ענבים
הענבים, פרי קיצי , גם הוא עשיר בסוכר. הוא הפרי היחידי שבו הסוכר נמצא בצורה הראשונית ביותר שלו, חד סוכר גלוקוז, ולכן העיכול שלו מהיר מאד ואורך 20 דקות. הענבים הוא גם אנטי אוקסידאנטי. 
בקליניקה שלנו משתמשים בו כתזונה לאנשים עם בעיות שונות לתקופות ארוכות: למשל "צומות ענבים" לבעיות מפרקים, דרך סכרת ועוד.
הענבים המומלצים ביותר הם דווקא האדומים יותר , ו.. חשוב לנסות לצרוך ענבים אורגניים בשל הריסוס הרב.

ענבים

ענביםצילום: shutterstock

במקום הרביעי: סברס
פרי הצבר (צעיר בריא ורענן) משפחת הקקטוסיים. פרי משלנו.
היום בעידן ה super foods   ותוספי התזונה אפשר בשקט לציין את הסברס ככזה, פרי מצוין שמסייע מאוד בקליניקה לסובלים מבעיות מעיים. מיץ הסברס (בסינון הגרעינים) מצוין לטיפול בדלקות המעי הדק ובכיבי קיבה.
עשיר במגנזיום ובשל כך מסייע לתנועתיות ומערכות השלד ובעיקר השרירים, ובאופן יחסי עשיר אף בסידן. מצוין לוויסות רמות הסוכר בגוף ושמירה על לחץ הדם שלנו.
חשוב לציין כי גרעיני הסברס  לא מתעכלים בגוף וחייבים להיות מופרשים החוצה, לכן לא מומלץ לצרוך יותר מ 2-3 יחידות סברס ליום, או לחלופין, להכין ממנו מיץ,  לסנן ולשתות.

סברס

סברס צילום: shutterstock

במקום החמישי, אי אפשר בלי: התפוח
התפוח פרי קל מאוד לעיכול. הפרי הראשון המומלץ בתזונת ילדים, כמובן מקולף. מצוין לבעיות עיכול כי הואו עשיר בסיבים תזונתיים. מסייע בניקיון המעי על ידיי פעולת ההברשה של סיבים אלו במערכת.
עשיר מאוד בפיטו כימקאלים – קבוצה של חומרים ארוקגניים המונעת את נזקי הסביבה בה אנו חיים.
פרי מאוד בסיסי בתגובתו , ולכן בסיסי בצריכתו.

תפוח

תפוח צילום: shutterstock

 
אסף אלזרע הוא מטפל מוסמך בבריאות טבעית - גוף ונפש  shirhadaash@gmail.com