שוקוהוליקים? החורף התחיל ואתם מרוויחים

החורף הוא עונת השוקולד, והחברות הגדולות כבר מוציאות מהדורות מיוחדות וטעמים יוצאי דופן. סקרנו עבורכם את הלהיטים של העונה, תתכוננו להתמכר

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן  05/11/17 11:40 טז בחשון התשעח

שוקוהוליקים? החורף התחיל ואתם מרוויחים
שוקולד!, צילום: shutterstock

המכורים באמת לשוקולד, אוכלים אותו כמובן גם בקיץ, כאשר מסביבם כולם מלקקים גלידות וארטיקים. אבל כשהימים מתקררים והחורף מתקרב, והשוקולד נעשה אופציה הגיונית יותר לקינוח מתוק, הם מרשים לעצמם ביתר קלות לגשת למדף השוקולדים במרכולים, ולסקור בניחותא מה חדש שם. 

ואז, תופס את העין פתאום צבע זהב. שוקולד זהוב? בשטראוס-עלית הוחלט לקרוא לו "בלונדי". המפעל הוותיק, הקיים מאז 1933, מבין שהוא חייב לחולל מהפכה מדי פעם, ב"זהב החום" הממכר שלו, וטכנאי המזון סיפקו את הסחורה ורקחו שוקולד מקורמל בצבע זהוב. טעמתי. הוא באמת מרגיש כמו שוקולד, אבל  יש לו מתיקות מיוחדת, ובחברה טוענים שהוא מכיל פחות סוכרים משוקולדים אחרים.  

בלונדי שטראוס עלית

בלונדי שטראוס עלית צילום: יח"צ

טל בן פורת, מנהלת השיווק של חטיבת הממתקים מודה שהחידוש הוא לא המצאה ישראלית: "בעולם קיימים שוקולדים מסוג בלונדי אצל מותגי השוקולד המובילים", אבל היא מיד מוסיפה: "מומחי השוקולד של עלית התאימו אותו לחיך הישראלי". 
הבלונדי מיוצר בטעמי שקדים, קרמל ומלח ושבבי קוקוס קלוי. המיוחד שבכולם הוא המשלב קרמל ומלח, היוצר תחושת טעם מהפכנית בפה. כנראה שיש מספיק אנשים הרוצים את השילוב הזה, שהפך פופולרי גם בעולם, כי בעלית משיקים עכשיו גם חטיף טוויסט עם קרמל מתוק ומלח. 

שטראוס עלית שוקולד

שטראוס עלית שוקולד צילום: יח"צ

חידוש נוסף מורגש במרקם של ה"פסק זמן", מלך חטיפי השוקולד של החברה, שהוא עכשיו קרמי וקראנצ'י יותר בפה. 

צרכנים כבדים של שוקולד מכירים גם את המותג "מקס ברנר" (לאוכלי אבקת חלב נוכרי בהשגחת OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל). לקראת חנוכה הוא יציע מארזים של מטבעות שוקולד, כדורי דגנים עטופים בשוקולד לבן, נוגט וקוקוס קלוי, וטיפות שוקולד חלב שיש בתוכן סוכריות קופצות.  אבל לא חייבים להמתין עד חג האורים כדי לשקוע בחגיגת החושים השוקולדית. ברשת סניפי החברה, יש עכשיו תפריט משקאות חורף על טהרת השוקולד החם. ספל שוקולטה עם עוגיות אוראו למשל, שוקולטה עם קרם וניל נוסח איטליה, שוקולטה עם מרשמלו נוסח ארצות הברית, שוקולטה עם צ'ילי, מוסקט, פלפל וקינמון נוסח מקסיקו, ושוקולטה עם קצפת נוסח שוויץ. אגב, למקס ברנר יש בעולם בזכיינות (יפן, אוסטרליה, ארה"ב), רשת של ברים למשקאות  שוקולד המגישים בין היתר מוצרים מהמפעל בבית שמש, היוצאים לכל העולם.

מקס ברנר

מקס ברנר צילום: אלירן ניסן

מקס ברנר לחנוכה

מקס ברנר לחנוכה צילום: אלירן ניסן

אופציה נוספת לאוכלי אבקת חלב נוכרי עם השגחה של ה-OU  ואישור הרבנות הראשית לישראל, הם המארזים החדשים של "לואקר", שיצאו במהדורה מוגבלת וניתן לרכוש ברשתות המרכולים כמו שופרסל, רמי לוי, יינות ביתן ועוד. לצד הטעם המוקפד, יש להם יתרון בכך שהחטיפים קטנים ומעוטי משקל, וצריך לקלף כל אחד מהם מאריזתו, הזדמנות לעשות חשבון נפש ולא לחסל את כל המארז בבת אחת…

ואיך אפשר לדלג על עוגיות השוקולד צ'יפס. בתחום הזה יצאה סדרה חדשה עם שוקולד צ'יפ ותחתית שוקולד לבן, או עם טעם שוקו ותחתית שוקולד לבן. דפנה פרבר, מנהלת השיווק של תחום המאפה והדגנים בשטראוס אומרת, שבמסגרת השקת הסדרה מחדש גם עלה משקל המוצר (מ-162 גרם ל-180 גרם) ועמו גם מספר העוגיות במגשית (מ-9 ל-12). גדלה גם כמות השוקולד בכל עוגייה: עד 40%-45% שוקולד, שהוא לדבריה הגבוה ביותר בקטגוריה. האם זה טוב יותר או פחות? נשאיר לנלחמים על הדיאטה ולשוקוהוליקים  להחליט בעצמם.

שוקולד צ

שוקולד צ'יפס - שטראוס עלית צילום: יח"צ