קליפות תפזים מסוכרות

חדשות כיפה מיצמיצ 22/12/10 00:00 טו בטבת התשעא

מצרכים

5 תפוזים גדולים עם קליפה עבה

1 ק"ג סוכר

1 כוס מים

1 כף מיץ לימון טרי

150-200 גרם שוקולד מריר משובח, מומס

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

הוראות הכנה

1. קולפים את התפוזים, וחותכים את הקליפות לרצועות בעובי כ 3/4 ס"מ, ומשאירים את הקליפה הלבנה הפנימית. שוטפים אותן היטב במים (ניתן לאסוף ולשמור קליפות של תפוזים במשך יומיים בשקית ניילון מעט פתוחה במקרר).

2. שמים את הקליפות בקערה גדולה עם מי ברז למשך 2 שעות. מניחים צלחת עם משקולת מעליהן, כדי להבטיח שהן מכוסות לחלוטין. מסננים ונפטרים מהמים. שמים שוב את הקליפות בקערת מי ברז, ומשהים למשך כל הלילה בטמפרטורת החדר. מסננים, נפטרים מהנוזלים, ומשאירים במסננת, עד שהקליפות יבשות (כל זה נועד להיפטר מחלק מהמרירות).

3. בסיר רחב וכבד שמים את הסוכר והמים, ומביאים לרתיחה מעל לאש

בינונית, תוך עירבוב רצוף בכף עץ, עד שהסוכר נמס. כשהתערובת רותחת, מנמיכים את הלהבה ומבשלים ברתיחה נמוכה, ללא ערבוב, עד שהסירופ מתחיל להסמיך. בזמן הכנת הסירופ מברישים מידי פעם את דפנות הסיר במברשת טבולה במים חמים כדי למנוע היווצרות גבישי סוכר.

4. מוסיפים את הקליפות, ומבשלים כשעה על אש קטנה, ברתיחה

נמוכה, ללא מכסה, עד שהן נעשות מעט שקופות (בשלב זה הסירופ נשאר דליל ואינו צריך להיות סמיך וכבד, כי אז הקליפות יהיו דביקות וכבדות). כ 10 דקות לפני סוף הבישול, מוסיפים את מיץ הלימון. מכבים את האש, ומשאירים את הקליפות בתוך הסירופ עד שהן קרות לגמרי (עם הצינון, הסירופ מסמיך עוד יותר, ונספג לתוך הקליפות).

5. לאחר הצינון, מסננים את הקליפות, נפטרים מהסירופ, ושומרים בצנצנת במקרר או במקפיא (אם רוצים אפשר לשמור עם מעט סירופ בצנצנת). אפשר לצפות את מחציתה של כל קליפה בשוקולד מומס, ולהניחה על נייר פרגמנט לייצוב. קליפות עם ציפוי שוקולד מאחסנים בקופסא אטומה, בין שכבות של נייר פרגמנט.

את סירופ הסוכר אני שומרת, הוא טעים ואני משלבת בעוגות מיץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הערות

כתבות נוספות