לחם עשבי תיבול

חדשות כיפה אחת מל"ו 25/02/07 00:00 ז באדר התשסז

לחם עשבי תיבול , צילום: shutterstock
לחם עשבי תיבול , צילום: shutterstock

מצרכים

קילו וחצי קמח, 1/2 כף מלח, 8 שיני שום (אני כתשתי אותם), כוס דחוס אסרגון קצוץ, כו דחוסה בזיליקום קצוץ (אני שמתי בערך חבילת בזיליקום קצוצה ועוד כף של אורגנו יבש ועוד קצת זעתר), 60 גרם שמרים טריים או 2 כפות שמרים יבשים, כפית סוכר, 3 כוסות מים חמימים, מעט קווקר או סולת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הוראות הכנה

בקערה גדולה מערבבים את הקמח, המלח, השום ועשבי התיבול. בקערית נפרדת ממיסים את השמרים והסוכר במעט מים חמימים. מניחים לתפוח. צרים בקמח גומה, יוצקים לתוכה את תמיסת השמרים ומערבבים. מוסיפם את המים החמימים בהדרגה, תוך כדי לישה, לקבלת בצק נוקשה ונפרד מדפנות הקערה. אם הבצק קשה מידי ואינו מאוחד, מוסיפים מעט מים. אם הבצק דביק מידי - מוסיפים מעט קמח.

מעבירים את הבצק לקערה גדולה משומנת בשמן זית, מכסים ביריעת פלסטיק נצמד ומניחים לתפיחה במקום חמים, למשך שעה וחצי עד שעתיים או עד שהבצק מכפיל את נפחו. לשים את הבצק התפוח ומחקלים לשניים. בלישה האחרונה מפזרים על משטח העבודה קווקר או סולת. מעצבים את הבצק לשתי כיכרות (אני כאמור עשיתי לחמניות) עגולות. בוזקים על תבנית אפייה שטוחה קווקר או סולת. [אני גם טבלתי כל לחמניה בתערובת של שמן זית עם קצת אורגנו, שום כתוש וזעתר, כך שלכל לחמניה הייתה מעין ´כיפה´ עם תבלינים]. מניחים מעל את הככרות ומתפיחים עד שיכפילו את נפחן. ככל שההתפחה ממושכת יותר יתקבל לחם קל ואוורירי יותר.

אופים 20 דקות בתנור שחומם מראש לחום גבוה מאוד (250 - 270) [התנור שלי בכלל לא מגיע לרמות כאלה, אז עשיתי הכי גבוה אצלי]. מנמיכים את התנור לבינוני (170 - 190 מעלות) וממשיכים לאפות עד שהלחם שחום ופריך. מניחים להצטנן על רשת [אני הורדתי אחרי כמה דקות את החום ל-180 ואפיתי בערך רבע שעה].

מה שמיוחד, זה שהם היו טובות מאוד גם למחרת!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הערות

2 ככרות גדולות מתכון מוצלח מאוד.
הכנתי אותו לערב שבת, אבל גם עד מוצא"ש הוא עדיין היה טעים כאילו עכשיו הכינו אותו!

כתבות נוספות