גורמה בין פריז להרצליה

נעמי גוטקינד גולן ביקרה במסעדת ביסטרו בהרצליה ביום חמסין, ומצאה הצדקה להשארת הילדים בבית עם אחיהם הגדולים. ואל תוותרו על עוגת הבאונטי 

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 12/07/17 10:50 יח בתמוז התשעז

גורמה בין פריז להרצליה
ביסטרו 56, צילום: יח"צ

בימים של חמסין, די במזגן חזק, שף סביר ותעודת כשרות, כדי להוציא אותנו מקונכיית הבית הרותח, ומתוך מהומת ילדינו המטפסים על הקירות מרוב אנרגיות, כדי לאכול לבד בחוץ. אבל צריך שיהיו הטבות נלוות למנות על הצלחת, כדי שנסכים להשקיע סכום המשתווה כמעט לבילוי עם כל הילדים באתר שעשועים. ובשני התנאים הללו עומדת בכבוד ביסטרו 56, בקניון ארנה בהרצליה, שבשנה האחרונה פתחה גם מתחם אירועים בשם לופט B*56.

פטריה ממולאת

פטריה ממולאת צילום: נעמי גוטקינד גולן

ביסטרו 56 נחשבת לאחת מעשר המסעדות הכשרות הטובות והמועדפות בישראל. לא פלא שהגענו מלאי ציפיות לפלאים קולינריים. אלא שעוד לפני הביס הראשון, העיניים בולעות ושבעות מהנוף, והנפש נרגעת מכל מה שעברנו עד אותו רגע (המו"מ עם הילדים הגדולים כדי שיסכימו לשמש שמרטפים לקטנים עד שובנו, הפקקים בכביש החוף, החניה במרתף הקניון, חינמי אגב). מחלונות הפנורמה הענקיים נשקפת מרינה עמוסת יאכטות מצוחצחות (בכל זאת הרצליה פיתוח), ומעבר לה הכחול הגדול של הים התיכון. ואז נוחתת במרכז השולחן פטריית פורטובלו ממולאת בשר בקר, טובלת ברוטב פטריות ויין אדום, ואנחנו מתנתקים מהיום-יום המיוזע ומתמסרים, הודות לשף גבי אוחנה, להנאות החך. מנה מושלמת. מתחרה בה רק קרפצ'יו של פרוסות סינטה דקות בשמן זית וחומץ בלסאמי על עלי רוקט ובצל סגול, שכדאי לבחור בה אם רוצים להשאיר מספיק מקום למנות העיקריות. 

צלעות

צלעות צילום: נעמי גוטקינד גולן

מגיעה מילה טובה גם לסלט שיש בו פיסות בקר וירקות המתפצחות מרוב טריות. כפי שהבנתם, זה לא המקום למתנזרים מבשר. מנה מפוארת במיוחד שטעמתי שם יומיים לפני, באירוע הצגת הלופט לתקשורת, היו צלעות ונתחים של סינטה, עשויים בצלייה קלה כך שטריות הבשר הורגשה מהשנייה שהשן ננעצה בו. מומלצים גם קבבוני טלה בטחינה עם ירקות קלויים אפויים בסוכר חום שהוגשו כמתאבנים. לקינוחים לא נשארתי לצערי, אבל בתפריט ראיתי שהם כוללים בין היתר סופלה שוקולד, עוגת פבלובה ווניל בליווי פירות יער ופילו תפוחים טריים. מקווה לחוות את טעמם בהזדמנות הבאה.

ביסטרו 56

ביסטרו 56 צילום: יח"צ

עוד משהו על לופט האירועים: הוא ממוקם בשולי המסעדה, מופרד ממנה במחיצה הנראית כמו תריסי עץ יורדות מהתקרה בסגנון רטרו, ואפשר לערוך בו  חתונות, בריתות, ימי הולדת, ימי נישואין וכו', עד ל-150 מוזמנים. תפריט הלופט שונה מעט מזה של המסעדה, וכל המנות מוגשות ישירות לאורחים מהמטבח הפתוח. 

עוגת באונטי

עוגת באונטי צילום: נעמי גוטקינד גולן

בחזרה לביסטרו 56 שהבעלים שלו, אבי ברקוביץ, מתאר כשידוך בין פריז לתל אביב, או בין המטבח הים תיכוני לנגיעות צרפתיות. אם ים תיכון, וקיץ, הכי טבעי לאכול דגים, לא ככה? אז הזמנו פילה סלמון מצופה שומשום על מצע של ניוקי תפוחי אדמה ברוטב חלב קוקוס וקארי תאילנדי. אין לי טענות למנה הזו, חוץ מן העובדה שהתיבול לא חדר מספיק לבשר הדג, והוא נשאר מעט אנמי. אלא שהדג, בעצם גם כל מה שקדם לו, נשכח מהר כאשר נחתה על השולחן עוגת הבאונטי (באונטי = שפע, כשם חטיף שוקולדי מפורסם), הקינוח החדש בתפריט של המקום. משולש דק וארוך של 4 קומות, שכל אחת מהן בצבע שונה ובטעם שונה, שילוב של פריכות נוקשה ורכות אפויה, פצצת מתיקות המוכיחה שכל הטוענים שאי אפשר להכין קינוחים כשרים ברמה גבוהה במסעדה בשרית, סתם נאחזים בתירוץ דחוק. אחרי עוגה כזו, לא צריך לאכול יותר עד הבוקר שלמחרת. 
ואם אבוא לשם שוב, אנסה את הכנפיים ברוטב צ'ילי מתוק, את סטייק הבלאק אנגוס, ואת מגוון הקינוחים. יש למה לצפות.
הקוץ שבאליה? המחירים כמובן. מנת פתיחה מצוינת של חציל אפוי ממולא בקר טחון, עם צנוברים - 52 שקלים, פילה דניס - 125 שקלים, פסטת פפרדלה -85 שקלים (להגנתה אגיד שהיא משובצת בפטריות שמפיניון ופורטובלו עם מחית כמהין יקרה). מאחר שהמנות נדיבות, אפשר לחלוק אחת בין שני סועדים באירוע המצדיק חגיגה כמו יום נישואין, ולהרגיש חוצלארץ גם בלב הארץ. 

ביסטרו 56 ולופט B*56 . קניון ארנה, השונית 2, הרצליה
טלפון:09-956-5181  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן