אניני טעם עם תעודה: שוק האוכל הכשר יוצא לדרך

מיטב השפים ישתתפו במיזם FOODA שהושק השבוע, השוק הכשר הראשון בישראל בהשקעה גדולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/17 11:39 י בסיון התשעז

אניני טעם עם תעודה: שוק האוכל הכשר יוצא לדרך
הדמיית פנים, צילום: יח"צ

מספר אוכלי הכשר בישראל נאמד כיום בכ-2.5 מיליון איש. הנתונים מלמדים כי 70% מהישראלים מצהירים כי הם שומרי כשרות בדרגה זו או אחרת. (מתוך סקר מדד המותגים במגזר הדתי של מכון סקרים 2016).

בשנים האחרונות פורחת תעשיית הקולינריה הכשרה בישראל , שפים בעלי שם ומסעדנים מובילים מבינים את הפוטנציאל הגדול של ציבור אוכלי הכשר בישראל.

אותו קהל גדול ומסורתי הנחשף לעולם הלייף סטייל,  מתחבר לטרנדים האחרונים בעולם האופנה והעיצוב, מתאים אותם לערכים ולמסורת  ולא מוכן להתפשר על פחות ממצוין גם בתחום הקולינריה.  המגזר הדתי לאומי רוצה לטעום ולחוות את המגוון הקולינרי של שפים מהשורה הראשונה ולא רק דרך תמונות בפייסבוק או באינסטגרם.

דווקא פריחת שווקי האוכל בתל אביב ( שרונה מרקט, שוק צפון, שוק נמל, שוק אלנבי תל אביב) פסחו על מגזר אוכלי הכשר. מי מאיתנו לא יצא מאוכזב מביקור באחד משווקים אלו  כאשר מתוך 30 דוכני מזון אולי אחד יהיה בעל תעודת כשרות. לא עוד. לראשונה בישראל ביוזמה נדלנית וקולינרית ראשונה מסוגה הושק השבוע מיזם FOODA , השוק הכשר הראשון בישראל בהשקעה של מיליונים.  

היזמים ינון שפרן ושמוליק ויליאן, בחרו למקם את  FOODA בפתח תקווה על גבול גבעת שמואל, אזור המהווה צומת אסטרטגית ומרכזית של חיי קהילה ועסקים הצמאים למרכז קולינרי  כשר. סביב מתחם FOODA מתגוררים כ- 450 אלף תושבים בטווח של חמש דקות נסיעה. מרביתם אוכלי כשר. בניית FOODA תחל בקיץ הקרוב והוא צפוי להיפתח במהלך 2018.

יח"צ, הדמיית חוץ

פרוייקט FOODA יציג את ה"דור הבא" בענף מתחמי האוכל, הבילוי והלייף סטייל ויביא בשורה אמיתית עם פתיחת סניף ראשון כשר של כמה מהמסעדות של השפים המובילים בישראל שיציגו בו גרסה כשרה של המטבח שלהם.

המקום  ישלב בחוכמה את כל המגמות העדכניות בשדה הקולינריה אל מול הרגלי הבילוי והקניה של קהל שומר הכשרות לצד קהל חובבי האוכל (פודיז) שמבקשים ליהנות מהמגמות האחרונות בקולינריה הישראלית. יציג קונספט חדשני בתפיסת המסחר ויציע חוויה של  food hall  - מעין מסעדה גדולה וכשרה עם מגוון דוכנים בשלל סגנונות.

במתחם, שיתפרש על פני כ- 4000 מ"ר, יפעלו מעל 30 עסקים ותעשה הקפדה יתרה על נוחיות הקהל: מתחמים רחבים ונוחים שיציעו מעל 700 מקומות ישיבה. ריאות ירוקות וחצר חיצונית שתותאם לילדים ולמשפחות.

השפה החדשנית של  FOODA עוצבה ע"י עופרה גנור (גלידות אייסברג), מהדמויות הבולטות במפת הקולינריה הישראלית, בשיתוף יזמי השוק ינון שפרן ושמוליק ויליאן והבעלים משפחת מיתר (חברת מ.עפרון בע"מ).

שמוליק וילאן וינון שפרן , מיזמי הפרויקט:

נגמרו הימים של חיפוש אחר תעודת כשרות בשווקי האוכל בישראל. נגמרו הימים ששווקי האוכל מדירים מתוכם 2.5 מליון אוכלי כשר בישראל. נגמרו הימים של פרצופים חמוצים במשרד כי בגלל הדתי התורן הלכנו למסעדה כשרה כבררת מחדל. החזון שלנו הוא להוכיח  שאפשר להקים  שוק אוכל כשר ומושקע בסטדנרטים בינלאומיים ולא ליפול ברמה הקולינרית. מיטב השפים שפגשנו מבינים את הדרישה לקולינריה גבוהה וכשרה.  FOODA  תהווה מרכז קולינרי של תרבות ופנאי, מקום לכל מי שיודע להעריך אוכל טוב ולא משנה אם הוא דתי או חילוני, שומר כשרות או לא. בישראל קיימת שכבה עצומה של אוכלי כשר – שומרי מסורת, דתיים, חילוניים-בריאותנים בהיקף שעומד על 2.5 מיליון איש. רבע מתוכם מתגוררים בסמוך למתחם ואנחנו בטוחים שנספק עבורם, בשילוב עם פתיחת  סניפים ראשונים כשרים של מיטב השפים בישראל, חווית בילוי יוצאת דופן, נגישה ואיכותית".

מאחורי החלל הענק שעל יסודותיו הוקם FOODA מסתתר אחד מסיפורי היזמות היפים שאפיינו את תולדות המפעל הציוני עם הקמת המדינה. "מטוויית סיב", שעל שמה נקרא היום האזור כולו, הוקמה בשנת 1952 בפאתי המושבה הקטנה פתח תקווה, בידי שלושה שותפים - האחים משה ויעקב זילברשץ, וזאב גליקסמן – שהחליטו להמשיך את מורשת הטקסטיל המשפחתית ולהעבירה מהעיר לודז’ לפתח תקווה.

נכדיו של יעקב זילברשץ, זוכה אות יקיר התעשייה של התאחדות התעשיינים לשנת 1987, הם שהחליטו לשמר את המבנה ההיסטורי ולצקת בו חיים חדשים. מתחם הבילוי והאוכל הכשר שיקום בו, הם מאמינים, לא יהיה רק מוקד לבילוי לקהילת שומרי הכשרות באזור ומחוצה לו, אלא גם ימשיך את מסורת היזמות המשפחתית – וייטיב לשמר את רוחו החלוצית של המקום.