לנמנעים מעוגות החג - כתבה שכולה תחליפים בריאים

מול מתקפת עוגות הגבינה, הפסטות ומעדני החלב הממתינה לרובנו בחג השבועות, כדאי להתחמש מראש בכמה חטיפי בריאות שיעמדו בפרץ, גם יתנו מענה לתשוקה למתוק וגם לא יגבו מחיר כבד מדי בקלוריות.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 16/05/18 09:00 ב בסיון התשעח

לנמנעים מעוגות החג - כתבה שכולה תחליפים בריאים
צילום: אסף אמברם

מול מתקפת עוגות הגבינה, הפסטות ומעדני החלב הממתינה לרובנו בחג השבועות, כדאי להתחמש מראש בכמה חטיפי בריאות שיעמדו בפרץ: גם יתנו מענה לתשוקה למתוק, גם לא יגבו מחיר כבד מדי בקלוריות, וגם לא יגרמו לכל הסועדים סביבנו ליד השולחן להרגיש לא נעים כי אנחנו לא לועסים דבר. אז הנה השישייה הפותחת בתחום החטיפים החדשים או המחודשים. אתחיל בחטיף אמריקאי שעשה באחרונה עליה, Kind, ומשווק על ידי חברת שטראוס. הוא מצויד באריזה שקופה המאפשרת לראות ולזהות את כל הרכיבים ואלה כוללים אגוזים, שקדים ופירות. בארצות הברית אומרים עליו שהוא משתלב במגמת ה"אכילה הנקייה" (Clean eating), כשהכוונה היא למוצרים נטולי חומרים משמרים, צבעי מאכל, גלוטן או לקטוז. מאחר שכך, הוא נחשב למזון בריאות.

מותג חטיפי הדגניםFree  מוכר מזה כמה שנים, ועכשיו מצטרף לרשימתם חטיף טבעי לגמרי, כלומר מכיל רק תמרים (70%) ואגוזי לוז (30%), ללא תוספות סוכר, ללא גלוטן, ללא חומרים משמרים, וללא צבעי מאכל. מי שנמנע לחלוטין משוקולד, ואפילו שכח את טעם השוקולד, יכול לראות בו תחליף לממתק הממכר ההוא... מארז של 5 חטיפי פרי במשקל 26 גרם כל אחד, עולה כ-17 שקלים.

אבקת צבר אדום

אבקת צבר אדוםצילום: שירה רז

בי קיינד

בי קיינדצילום: יח"צ

נאלצים להיפרד מפירות בכלל, מסיבות בריאות למשל? נסו את חטיף החומוס החדש של המותג אנרג'י. מדובר בפריכיות המכילות בנוסף לחומוס גם עדשים שחורות וקינואה. בכל פריכית כזו יש פי 2 יותר חלבון מאשר בפריכית דגנים רגילה, ו-26 קלוריות.

עמלי מסיקה הדיאטנית הראשית של קבוצת שטראוס המשווקת את פריכיות החומוס החדשות מזכירה גם שהן תורמות לגוף סיבים תזונתיים בכמות גדולה.

הבאות בתור הן העוגיות החדשות של חברת כרמית  במותג "קוקיס": כולן מבוססות על גרנולה ותוספות שונות כמו שוקולד צ'יפס, צימוקים, פירות יער, ואגוזים. יש בסדרה גם עוגיות דגנים מלאים ועוגיות שיבולת שועל התורמות למערכת העיכול. הן ארוזות במארז שקעים, כשהכמות בכל שקע נחשבת למנה אחת. נוח לשומרי משקל. כ-7 שקלים ל-117 עד 120 גרם.

עוגיות גרנולה כרמית

עוגיות גרנולה כרמיתצילום: סטודיו פליי

פיצה ללא גלוטן

פיצה ללא גלוטןצילום: יח"צ

גם אם מגישים לשולחן החג פיצות, אפשר לשלב בהן אופציה בריאה, או ליתר דיוק, נטולת גלוטן. היצרנית היא חברת Refres, והפיצה מרגריטה הזו עושיה מקמחי תירס ותפוחי אדמה, גבינה וזיתים. יש גם אופציה ללא זיתים. ניתן למצוא בבתי טבע, רשתות מזון ומתחמי המוצרים ללא גלוטן ברחבי הארץ. כ-26 שקלים ל-400 גרם. אגב, למי שזה חשוב לדעת, החברה ממוקמת בשדות נגב ליד נתיבות ומעסיקה שם כ-50 מתושבי הדרום.

פרי

פריצילום: יח"צ

פריכיות חומוס עדשים וקינואה

פריכיות חומוס עדשים וקינואהצילום: יח"צ

ומהי השתייה הבריאה המתאימה לליווי החטיפים, הפריכיות והפיצה שהצגתי כאן? משקה שמערבלים מאבקת צבר אדום ומים צוננים. את הצבר הישראלי האדום מגדלת חברת צברי אורלי ברמת הנגב, בשיטות החקלאות האורגנית, והאבקה שמייצרים מהצברים מיובשת בהקפאה ונארזת בשקית ואקום. בין היתרונות הבריאותיים של הצבר מזכירים  הורדת רמות סוכר וכולסטרול וסיוע לכיבים במערכת העיכול. אבל בנוסף לכל התכונות הבריאותיות, ויש הרבה, מתקבל משקה טעים שאפשר לשפר עוד יותר בהוספת מיץ לימון למשל. ניתן למצוא ברשתות השיווק ובאתר החברה.