יין לחובבי הז'אנר

ראובן כהן היה בהשקת ירדן קצרין 2013 של יקבי רמת הגולן, יין בעל יכולות התיישנות נדירות, ולמרות הלחות הצליח להנות מיין שהולך מצוין עם צלי כבש

חדשות כיפה ראובן כהן 16/07/17 13:50 כב בתמוז התשעז

יין לחובבי הז'אנר
השקת ירדן קצרין 2013, צילום: ראובן כהן

 יקבי רמת הגולן מוכרים לכל מהמדפים בסופרמרקט, דרך הפרסומים השונים בעיתונות ועד אירועי יין שהיקב מפיק מעת לעת. ללא ספק זהו אחד היקבים "המשקיענים" בפיתוח תודעת יין ובפרסום היינות שלו. המזל של כולנו שהיקב גם עושה יין טוב ולא רק משווק מעולה. 

לפני חודשיים יצאתי לנמל ת"א עם חבר לאירוע "בר מארץ היין" שהפיק היקב לקראת השקת היין האייקוני של היקב: ירדן קצרין 2013. היין זכה בכל השנים לסיקור רחב בשל העומק שלו בטעמים והיכולת שלו להתיישן ולהשתבח עם הזמן. האירוע היה בערב קייצי וחם על חוף ימה של תל אביב, מה שדי הקשה על האפשרות ליהנות מיין אדום כבד כמו קצרין שאמור ללכת מצוין עם מנת ברווז או צלי כבש, אך למרות הלחות והחום עדיין יש ביין הזה משהו מיוחד שמצליח בתוך כל המגבלות הטבעיות לייצר רגע של שקט וטעימה מלאת חן. 

השקת ירדן קצרין 2013

השקת ירדן קצרין 2013 צילום: ראובן כהן

ההשקה עצמה התקיימה סביב בר גדול, בחלק המוגבה והקרוב לים של המתחם, במה שניתן היה להגדיר כאזור אסון אקוסטי, בין הביטלס שהפציצו מהרמקולים של פסטיבל ‘דוק אביב’, לבין מערכת נוספת ולא פחות חזקה, שנתנה את המיטב של שלמה ארצי. האוזניות האלחוטיות שקיבלנו, הצליחו לסנן חלק מהמהומה. ויקטור שונפלד, היינן הראשי של היקב, שהיה מצויד במיקרופון כדי להתמודד עם הקולות התמודד בגבורה עם המשימה הלא פשוטה כנגד הלחות, הרעש, והרצון לא לאבד חוט מחשבה.

ירדן קצרין 2013 -הופק מ-83% קברנה סוביניון שתמיד היווה את הלב של הקצרין, 10% מרלו ולראשונה  גם פטי ורדו ומלבק. יין עשיר ומאסיבי, עם נוכחות בולטת של שנתיים יישון בחביות ופרי בשל, כמיטב המסורת ה’קצרינית’. כרגע הוא קצת קשוח אבל יחסית נגיש, מה גם שההיסטוריה כבר הוכיחה כי זהו יין למרחקים ארוכים ובעל יכולות התיישנות מרשימות, כך שהייתי ממליץ לשכוח אותו בקלות לכמה שנים. יש כאן הרבה ומהכל – הרבה פרי, הרבה עץ, הרבה אלכוהול, הרבה תיבול והכל ארוז כמו שרק יקבי רמת הגולן יודעים להגיש. 

יין שנועד לחובבי הז’אנר, שיידעו ליהנות מכל השפע הזה ומסוגלים לשלם עליו 450 ₪. אני מניח שרוב קוראי הטור לא ייקנו את היין הזה , אך מה רע לדעת שיש יינות שמגיעים לרמות איכות כאלה. שאפו.