טור יין חגיגי- 4 כוסות בקלאס

ראובן כהן ממליץ לכם על 10 היינות המשובחים לשולחן ליל הסדר, כאלה שימלאו את ארבע הכוסות שלכם באושר שמחה וטעם מצוין. חג שמח!

חדשות כיפה ראובן כהן 26/03/18 10:51 י בניסן התשעח

טור יין חגיגי- 4 כוסות בקלאס
4 כוסות, צילום: shutterstock

לכבוד חג החירות המתקרב ובא, הרי לפניכם רשימת 10 היינות המומלצים שלי לשולחן הסדר, כאלה שימלאו את ארבע הכוסות שלכם באושר שמחה וטעם מצוין. מאחל לכם חג כשר ושמח, עם הרבה יין טוב.

LOR BLANC 2016, יקב סרור

בלנד מעניין של ויוניה ושנין בלאן המגיע מחלקות בדרום רמת הגולן ביישוב אבני איתן ונעשה על ידי קבוצת חברים שהחליטו להתאהב ביצירת יין, והדבר בא לידי ביטוי באופן מובהק בתוצר הסופי. זהו שילוב שני זנים שלכאורה מנוגדים בטעמיהם אך השילוב ביניהם מוצלח ונותן ליין נוכחות פרי וחמיצות פריכה, טעמים של אגס, ופירות טרופיים. יין נפלא לחג. כ-120 ₪.

 

פסגות מרלו 2016

 100% יין זני, בהתאם למסורת העשייה האיכותית של יקב פסגות. היין התיישן 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, יין בעל גוף מלא, עם טאנינים עוצמתיים. ליין טעמים של פרי אדום ושחור, וקצת דובדבנים. היין עם אופי ויהיה כוכב על כל שולחן.  100 ₪.

 

כרם מרום בלנד 2016, יקב אור הגנוז

 יקב אור הגנוז הוא פנינה מיוחדת במרגלות הר מירון שמוביל היינן אהרון זיו, עם מעל 18 סוגים שונים שנקראים לפי חלקות הכרם השונות. הבלנד של כרם מרום מורכב מקברנה סוביניון, קברנה פרנק, ושירז, ממסך בסגנון בורדו. ליין גוון ארגמן יפיפה, עם טעמים של פרי בשל וריבתי, גוף מלא וסיומת ארוכה יחסית.  בעבר היין היה תחת השם חלקת הלל ודן. שאפו ליקב. 95 ₪.

 

WHITE FRANC 2017, יקב טוליפ

 בלנד אביבי ומרענן של קברנה פרנק וסובניון בלאן מבית היוצר של משפחת יצחקי. היין מחבר בתוכו עשייה חינוכית למען החברה מהמעלה הראשונה בהיותו ממוקם בכפר תקווה, יישוב פסטורלי לאנשים בעלי צרכים מיוחדים שמשתתפים ועובדים ביקב. ליין גוון ברונזה, בפה טעמים של תות שדה, ופריחת הדרים, יין פריך וכיפי. ילווה מצוין את צהרי החג על המרפסת. 82 ₪.

יינות לחג

יינות לחגצילום: יח"צ

יינות לחג

יינות לחגצילום: יח"צ

יינות לחג

יינות לחגצילום: יח"צ

 

קברנה סוביניון שיראז 2015

 הסדרה האזורית, יקבי כרמל- על יקבי כרמל אין צורך להכביר במילים, הוא מוכר לכולנו שנים רבות, וניתן למצוא את יינותיו בקלות בכל מדף ברשתות המזון. היקב פועל רבות כדי לשפר ולשכלל את איכות היינות ועושה זאת בהצלחה בסדרה האזורית. זהו בלנד של קברנה סובניון ושיראז שהתיישנו יחד 12 חודשים מחביות עץ אלון. באף ניחוח פטל שחור, תבלינים ושוקולד. יין מאוזן, נעים לשתיה ובמחיר מעולה. 50 ₪.

 

רוסאן מרסאן רזרב 2016, יקב רקנאטי

כשיקב גדול כמו רקנאטי מייצר רק 6270 בקבוקים מיין כלשהו, תהיו בטוחים שהיין קיבל את תשומת הלב הראויה כדי להיות הראשון לשמו. זהו בלנד לא שגרתי של זנים ים תיכוניים רוסאן ומרסאן, המתיישנים בנפרד למשך 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ולאחר מכן מתבצע הבלנד.  ליין ארומות וטעמים של משמש ואשכולית, פרחים לבנים וחמאה. אני ממש נהניתי ממנו ולטעמי הוא מצדיק את המחיר, ומי שחושב אחרת שלא ישתה. ירבו כמותו בישראל 150 ש"ח.

 

FREE RUN מרלו 2016, יקב סגל

השימוש בביטוי "free run" שמור בדרך כלל ליינות איכות: מדובר על היין הראשון, שזורם לאחר התסיסה ללא סחיטה, דבר ששומר על הפירותיות שלו וחוסך מהצרכן עודף טאנינים ויין באיכות נמוכה כמו זה שיוצא מהסחיטה. היין התיישן 10 חודשים בחביות עץ. האף מתאפיין בניחוחות דובדבן ושזיף, פירות יער, ועשבי תיבול, חומציות טובה ורעננה, יין מוצלח נקודה. 65 ₪.

 

HIGH LANDER קברנה סובניון 2014 - יקב הר ברכה

ניר לביא המייסד והיינן של יקב הר ברכה מייצר כ-40,000 בקבוקים בשנה, ועושה יינות שהולכים ומשתפרים ברמות האיכות עם השנים.   HIGH LANDER היא סדרת הדגל של היקב והיינות בה מיושנים 30 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות. יין זני בהגדרתו המכיל 15% של מרלו ופטי ורדו. ליין גוון בורדו עז, טעמים וריחות של דובדבן, פירות שחורים וטבק. ליין גוף מלא, עמוק ובעל נוכחות משמעותית וזאת לצד האלגנטיות שלו. 320 ₪ באריזת עץ מהודרת.

 

רוזה 2017, יקב נטופה

 כבר כתבתי על היין בעבר, אך עדיין זהו היין האביבי ביותר שאפשר למצוא לטעמי ונכון להביא אותו כאן לפניכם שנית. היין  מיוצר על פי המסורת של יינות רוזה בחבל פרובנס בצרפת, מורכב מבלנד של ענבי סירה, מורוודר וגראנש.  צבע ורוד סלמון יפייפה, גוף קל עד בינוני, טעם עגול ורך, חומציות מאוזנת, ניחוחות של תות שדה ופטל.  אם אתם באזור נטופה כנסו לביקור ביקב. מחיר 65 ₪.

 

LA VIE 2016, יקב קסטל

 יקב קסטל נחשב ליקב הבוטיק המצליח בישראל והוא בעל אחוז הייצוא הגבוה ביותר בארץ. זהו יקב משפחתי (בן זקן) המייצר יינות אזוריים בהתאם למיקומו בחבל יהודה. זהו בלנד של ענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו שעברו תסיסה ולאחר מכן תקופה קצרה בחביות עץ, ולאחר מכן התיישנות נוספת במיכלי בטון, כן מה ששמעתם. באף ובפה ריחות של פרי שחור ותבלינים. זהו יין מאוזן ונעים לשתיה. מחיר 85 ₪.


לטורים קודמים!


 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן