טור וויסקי - מקאלן 12 שנים שרי

ניתאי מורגנשטרן ביקר בסדנת טעימה של מקאלן וחזר לספר לנו את כל הרשמים והוא גם מזמין אתכם לפגוש אותו. איך? איפה? מתי? היכנסו לקריאה!

חדשות כיפה ניתאי מורגנשטרן 13/03/18 15:31 כו באדר התשעח

טור וויסקי - מקאלן 12 שנים שרי
וויסקי, צילום: shutterstock

קיבלתי הזמנה להגיע לסדנת טעימה של מקאלן עם השגרירה שלהם במזרח התיכון הגברת ג'ודי לורה מריוט. השעה הייתה שעת ערב והמקום היה לאנצ W, מתחם נוסף של הוויסקי בר&מוזיאון בשרונה. עוד לפני שהגעתי ידעתי שזה יהיה ערב נפלא, מאחר והשילוב מנצח ללא ספק. המקום, הוא המקום הנפלא ביותר לאוהבי הוויסקי שקיים כרגע בישראל - מערה של הטמפלרים במתחם שרונה בתל אביב עם עיצוב המקנה את האווירה המתאימה ביותר לוויסקי. תוסיפו בר וויסקי עשיר עם למעלה מ-1000 סוגים שונים של בקבוקי וויסקי מכל העולם. כמו שאמרתי, שילוב מנצח. זו לא הפעם הראשונה שאני נמצא במוזיאון וויסקי לסדנא או סתם מפגש חברים, ובכל פעם שאני מגיע אני נהנה מחדש .מה אפשר לבקש יותר? מסתבר שאפשר, ערב טעימות של אחת המזקקות המוערכות ביותר היום בעולם הוויסקי - ערב טעימות של מקאלן, כאשר את ההטעמה תעביר השגרירה שלהם במזרח התיכון. לפני ההטעמות ניגשתי לג'ודי וערכתי איתה סוג של ראיון קצר. שאלתי אותה על המזקקה החדשה שאוטוטו מקאלן חונכים. היא ספרה לי שהיא כבר הייתה שם כמה פעמים וזה יהיה מקום מדהים עם חוויית וויסקי מיוחדת, לא עוד מרכז מבקרים של מזקקת וויסקי. היא לא כל כך ידעה לתאר לי בפרטים מה יהיו ההבדלים אבל היא ציינה כמה פעמים שזה יהיה משהו מיוחד, משהו אחר. חוץ מזה היא גם סיפרה לי שמזקקת מקאלן תוציא מהדורה מיוחדת לכבוד פתיחת המזקקה החדשה. היא לא הסכימה לחשוף איזה בקבוק זה יהיה, איזה פרופיל, איזה גיל, חבית או כל דבר נוסף. ביני לבין עצמי תהיתי אם זה כי היא שומרת סוד ממש טובה או שהיא פשוט לא יודעת את כל הפרטים ולא רצתה להגיד דברים שהיא לא יודעת. 

בטעימה  עצמה שתינו מספר סוגים של מקאלן עם הסבר על ההבדלים ועל הייחודיות של כל אחד ואחד מהם. למרות המבטא הסקוטי החזק של ג'ודי, אני חושב שכל מי שהיה שם הצליח להבין את מה שהיא אמרה. היא ללא ספק ידעה והצליחה להעביר את הסדנה בצורה מקצועית טובה ונעימה. וכשמולך מבחר עשיר ושונה של וויסקי מאותה מזקקה זו חוויה מאוד מעניינת. אפשר מצד אחד להרגיש את ההבדלים השונים ועם ההסבר להבין ממה הם נובעים, ומצד שני אפשר גם ללמוד ולהרגיש את ה-D.N.A של המזקקה.

אבל אם כבר מדברים על חוויה מיוחדת של וויסקי, ביום רביעי הקרוב (14.3.18) תתקיים על גג מגדלי עזריאלי תערוכת הוויסקי WHISKY LIVE ISRAEL בפעם הרביעית. אם מוזיאון הוויסקי זה המקום האידיאלי לשבת ולשתות וויסקי עם חברים, אז "וויסקי לייב" זה המקום המושלם שכל חובב וויסקי צריך להיות בו. מבחר ענק של בקבוקים לטעימה. בכרטיס VIP יש אפשרות לטעום בקבוקים מאוד נדירים, שאני בספק אם יצא לי לטעום במקום אחר. בנוסף יש המון סדנאות בנושאים שונים של עולם הוויסקי שיועברו ע"י נציגים של מזקקות ומומחים מהעולם. בקיצור חגיגת וויסקי אמתית. אני מזמין את כולם להגיע לשם. מי שמרגיש שהוא רק מתחיל להכיר את עולם הוויסקי וגם מי שמרגיש שהוא כבר עמוק בפנים. אני אהיה שם יומיים שלמים, אתם מוזמנים לקפוץ להגיד שלום, לעשות לחיים ולדבר על וויסקי.

וויסקי לייב

וויסקי לייבצילום: יח"צ: יח"צ

 

מקלאן 12 שנים

מקלאן 12 שניםצילום: יח"צ

מקאלן 12 שנים שרי

MACALLAN 12 YEAR OLD SHERRY       

אזור יצור: ספייסייד סקוטלנד

גיל: 12

אלכוהול: 40%

חבית: שרי

ריח: שרי חזק, צימוקים ושקדים. דובדבנים ושזיפים בשלות מאוד. לאחר זמן עולה ריח של תרכיז תפוחים מתוק וריחות של פרחים.

טעם: מתיקות של שרי. ריבת שזיפים. תפוחים וצימוקים שמשתלבים נפלא ביחד.

סיומת:  סיומת ארוכה ונעימה בחייך.

יבואן: אקרמן

מחיר: 430-550 ש"ח

סיכום: תמיד כיף להיות בסדנת וויסקי. ועוד יותר כיף שהסדנה בלאנצ' W  של מוזיאון הוויסקי. אבל אם אתם באמת אוהבים וויסקי אתם חייבים להיות בוויסקי לייב הקרוב. נפגש שם. יהיה שם גם את הבקבוק הנפלא הזה.