טור וויסקי - גלנמורנג'י ספיוס

אז לכבוד חג הפורים ניתאי ממליץ על גלנמורנג'י ספיוס. או כמו שהוא מכנה אותו, וויסקי פצצה. למה פצצה? ההסבר המדוייק בפנים. היכנסו!

חדשות כיפה ניתאי מורגנשטרן 25/02/18 10:00 י באדר התשעח

טור וויסקי - גלנמורנג'י ספיוס
וויסקי, צילום: shutterstock

כמו כל שנה, גם השנה מזקקת גלנמורנג'י הוציאה את המהדורה הפרטית התשיעית שלה. השנה יצא להם וויסקי פצצה. מה זה בכלל וויסקי פצצה? האם זה מונח אמיתי? אני מבטיח לכם שעד סוף הטור גם אתם תדעו. זוהי מהדורה ששמה ספיוס  (SPIOS) שכפי שמי שאחראי לכל הוויסקי של גלנמורנג'י וארדבג, ד"ר ביל לאמסדן, הסביר בהשקה של הוויסקי, ספיוס בגאלית זה מתובל.

מדוע הוויסקי כה מתובל?  גלנמורנג'י לקחו חביות שיושן בהם בעבר וויסקי אמריקני משיפון (RYE) ויישנו את התזקיק של גלנמורנג'י בתוכו למשך כתשע שנים. אמנם אין ציון גיל על הבקבוק אבל מהשיחה איתו הצלחנו להבין שזה יושן בסביבות הזמן הזה. ד"ר ביל גם לא הסכים לספר מאיזה מזקקה החביות, אבל לא היו הרבה מזקקות שייצרו כמות סבירה של שיפון למעט אחת מוכרת למדיי במדינת אינדיאנה...

אז לכבוד חג הפורים אני רוצה להמליץ בחום על הבקבוק הזה. כמו שאמרתי זה וויסקי פצצה. למה פצצה כי חביות השיפון נותנות כל כך הרבה ריחות של תיבול גס וחזק. והטעם נותן פצצה של חריפות בפה שטעם הצ'ילי החריף מוביל אותם בגאון. אבל זה רק בסיבוב הראשון.

עם כמה טיפות של מים וזמן מה בכוס מגיעה גם המתיקות של התפוז המפורסם של המזקקה, קינמון ומנטה.

 

גלנמורנג'י ספיוס (SPIOS)

אזור: היינלנדס סקוטלנד

גיל: אין ציון גיל

אלכוהול: 46%

חבית: שיפון

ריח: מתיקות של טופי וניל. גם תפוז ותפוח ירוק. קצת גי'נג'ר ואגוז מוסקט ומנטה. גלים של ריח אדמה רטובה ועצים אחרי גשם.

טעם: צ'ילי, פלפל שחור גרוס, גי'נג'ר שוקולד מריר, מנטה, תפוז מתיקות של וניל. ציפורן וקינמון.

סיומת: בינונית. מרגישים את המתיקות אבל התבלינים מלווים אותך כל הדרך...

סיכום: לא זכור לי וויסקי עם הבדל כל כך גס בין הריח (המתוק יחסי) לטעם (החריף). זה בקבוק טוב ומעניין . ממליץ לכל אחד שרוצה להכיר משהו מיוחד וחריף. כמובן שמתאים לפורים. לחיים.

יבואן: י.ד עסקים.

מחיר:  390 ש"ח.

 

 

וויסקי ספיוס

וויסקי ספיוסצילום: יח"צ