ביקורת מסעדה: HARVEY'S

מסעדת בשרים מעושנים השוכנת בירושלים ובין הבודדות בארץ, ומציעה מגוון עשיר של בשרים מעושנים בעץ בעישון איטי, בסגנון ברביקיו אמריקאי. נסו, לא תתחרטו.

חדשות כיפה הדר גבריאלי 08/02/18 20:05 כג בשבט התשעח

ביקורת מסעדה: HARVEY'S
פלטת בשרים, צילום: Andrew Malakhovskyy

מכירים את המסעדות האלו שאתם מגיעים אליהם בידיעה ברורה מה אתם הולכים לראות, להרגיש, לטעום. באופן כזה שאתם כבר ממש מרגישים את הטעם על הלשון. זו מסעדת הארוויס. מסעדה ירושלמית, ברחוב בן שטח 7. מרכז העיר, מרכז העניינים, בדיוק במקום הנכון כדי להספיק לפניה או אחריה את הכל, רק אל תתפרעו עם הספונטניות, יש צורך בהזמנת מקומות יומיים מראש. כן, בגלל שהיא כזו מבוקשת.

עיצוב המסעדה מזכיר פאב שכונתי חמים וטוב. כזה שנכנסים אליו לשבת סתם באיזה סוף יום ורואים שם את כולם. היא מתאימה לזוגות שמחפשים פינה נעימה ושקט, למשפחות שמחפשות מפגש של אוכל טוב. באיזו שהיא דרך קסומה, כולם מוצאים את מקומם.

אם המיקום נשמע לכם מוכר, אז כן, זו בדיוק מסעדת "גבריאל" לשעבר. אבל למעט 4 מנות דגל שהלקוחות ביקשו לשמר, זו כבר ממש לא אותה מסעדה. המנות, העיצוב, המחירים וכל הרעיון, השתנה לחלוטין. הארוויס היא מעשנת העץ הראשונה באזור ירושלים ובין הבודדות בארץ, המגישה מגוון עשיר של בשרים מעושנים בעץ בעישון איטי, בסגנון ברביקיו אמריקאי.

מסוג הדברים שגם אם ממש תשקיעו, לא תצליחו לדמות במדוייק. אם מסעדת בשרים ישר מעלה לכם לזיכרון את כל אותן פעמים בהן הזמנתם בשר במידת הכנה מסוימת והוא הגיע שונה לגמרי, שכחו מהרעיון ותתחילו לשנן: Low AND Slow. מאחר והבשרים נמצאים שעות ארוכות מאוד בטמפרטורה נמוכה במעשנות, ברגע שהם מגיעים לרמת הבישול הנכונה, הטמפרטורה מתחילה לרדת והתוצאה היא אחידה. לכן, כשתבואו בשנית, אתם תדעו בדיוק מה אתם הולכים לטעום, ותוכלו לשחזר בדיוק, את המנה שאהבתם.

למנה ראשונה הזמנו: טאקוס צלעות- טאקו במילוי צלעות מפורקות מעושנות (18 שעות!! אל תנסו בבית!), מיונז צ'יפוטלה, סלסת פלפלים חריפים, כוסברה וגוואקמולי. תצוגה מרהיבה לעין התקרבה לשולחננו. מנה אסתטית מאוד, כל פרודוקט נמצא בדיוק במקומו. והביס? טעים טעים טעים. חריפות קלה שמתעדנת בעזרת הגוואקמלי, טעם מושלם. 46 שקלים.

טאקוס

טאקוסצילום: Andrew Malakhovskyy

מנה נוספת שבחרנו, נשמעה לנו קצת חשודה: "קצוות שרופים". אבל אחרי שטעמנו שמחנו שלא חשדנו מידי. המנה מורכבת מקוביות חזה בקר מקורמלות, ברוטב ברביקיו סטייל קנזס, מוגש עם צ'יפס בטטה. בשורה התחתונה, המנה טעימה. בשלב מסויים החריפות עולה והבטטה מאזנת אותה נהדר. אבל אם חריף זה פחות הטעם שלכם, הזמינו מנה אחרת. 53 שקלים.

קצוות שרופים

קצוות שרופים

המנה העיקרית היא חגיגת בשרים לעיניים ולחיך, ניתן להרכיב פלטת בשרים על פי העדפה אישית. אנחנו בחרנו: בריסקט-חזה בקר מעושן בעץ אלון- *28 ₪.  אסאדו על עצם בעישון עץ דובדבן – שהיה רך ושומני במידה מושלמת 32* ש"ח, בשר צלעות מפורק בעישון היקורי-  28 ₪,  צ'וריסוס מעושן בעץ מייפל-  28 ₪ [ל170-גרם].  כמו שציינתי קודם, בגלל ששיטת הבישול מדוייקת מאוד עד לטמפרטורה הנכונה, כל בשר הגיע בדיוק במידת העשייה המתאימה לו וכך גם הרכות שלו. אם אתם מחפשים דיוק בבשר, זה זה. לתוספות בחרנו: טבעות בצל ג'מבו, שהיו באמת גדולות ולא מידי שומניות - 18 ש"ח ותפוח אדמה האסלבק שהזכיר לנו חמין טוב של שבת עם טעם מאוד חזק– 12 ₪. (המחירים ל - 100 גרם).

הארוויס

הארוויסצילום: Andrew Malakhovskyy

 

הארוויס

הארוויסצילום: Andrew Malakhovskyy

ומה עם קינוח? קונדיטור הבית מכין מידי יום מגוון קינוחים. אתם לא תמצאו אותם בתפריט, פשוט משום שהם משתנים. בחרנו פאי פקאן ופרפה חלבה, ולא נתנגד לבחור בהם שוב בפעם הבאה, סיום מ-ו-ש-ל-ם.