ביקורת מסעדה: בלאק -לא לצמחונים

נעמי גוטקינד-גולן בביקורת אוכל על מסעדת "בלאק" בפתח תקווה. בשורה התחתונה: הציבור לא טועה כשהוא נוהר למקום הזה. אם אתם לא מחובבי הבשר, אל תיכנסו. יש מצב שזה יעשה לכם חשק לחשב מסלול מחדש.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 24/01/18 13:04 ח בשבט התשעח

ביקורת מסעדה: בלאק -לא לצמחונים
בלאק-פתח תקווה, צילום: יח"צ

המקום: רחוב הסיבים פתח תקווה. הריכוז הגבוה ביותר של מסעדות בעיר שהכפילה בשנים האחרונות את שטחה, בנייניה ותושביה. ויש אומרים אפילו שילשה.

התאריך: יום חול באמצע השבוע.

הזמן: ערב.

היעד: בדיקת תפריט החורף כולל מנה בעלת השם המסקרן: ממבה.

בלאק-פתח תקווה

אני עוברת בדרכי למסעדת בלאק (BLACK) הכשרה, השוכנת גם היא ברחוב הזה, על פני תריסר מסעדות לפחות. הן נראות ריקות או מלאות חלקית ביותר. אני לא אוהבת לאכול בבתי אוכל שוממים, אני מעירה למלווה שלי, ותוך כדי, מגיעים למתחם שבו שוכנות בצמוד זו לזו כארבע מסעדות. דרך חזית הזכוכית של בלאק, רואים עשרות סועדים, רובם חובשי כיפה. רובם זוגות צעירים. ליד אחד השולחנות סועדים גם אב ובן שיצאו כנראה לזמן איכות ביחד. המארחת בכניסה מוצאת לנו שולחן לשניים, במקום המרוהט בעץ ומואר בצמצום. עד שאנחנו מתרווחים בכיסאות, נכנסים עוד זוגות. בסוף הארוחה, כשאנחנו יוצאים, יש כבר תור של ממתינים בחוץ. מזכירה שוב, זהו סתם יום, לא חמישי, לא מוצ"ש. אז נכון שההמבורגרים של בלאק מפורסמים. ובכל זאת, איך זה שבמקום לחכות בקור עד שיתפנה מקום, לא גולשים העודפים של הבאים למסעדה אחרת בסביבה? תוך דקות ספורות מתגלה התשובה: הן לא כשרות. וזה מעצים בעיני את החידה, איך זה שהמסעדנים הישראלים, המתלוננים על כך שהם נאלצים לסגור מסעדות בגלל מתח רווחים נמוך, לא קלטו את המסר שכשר – מוכר. שציבור מבקשי הכשרות הוא גדול מאוד וגם חובב לאכול בחוץ. אבל זו לא הבעיה שלנו, אנחנו באנו לדגום המבורגרים. זה הדגל של רשת בלאק, בניצוחו של השף צחי בוקששתר.

בתוך דקה מניחים על שולחננו שני טבלטים עם צילומי התפריט ופירוט המנות. אני רואה למשל שיש נקניקיות מרגז פיקנטיות מוגשות על פלפלים אדומים וצהובים עם עגבניות ופטרוזיליה. חריף לא בשבילי, אז במקום זאת אנחנו מזמינים כנפי עוף ברוטב אסיאתי. מנה טעימה, נדיבה, אבל לא כזו שבגללה שווה לצאת מהבית בערב  סגרירי. הסיפור כאן כאמור הם ההמבורגרים, ובראשם, הבלאק ממבה (יש גם בלונה  פארק מתקן אימתני בשם הזה כידוע). מדובר ב-330 גרם של בשר טרי בתוך לחמנייה שחורה מחיטה מלאה, עם בצל מקורמל, פטריות שמפיניון ופורטובלו ושתי פרוסות חציל, ורוטב ברביקיו. 79 שקלים. עם שתייה קלה זו לגמרי ארוחה מלאה.

לשניים המוכנים לחלוק ביניהם מנה, עדיף להזמין דווקא את הבלאק אנטריקוט: שני המבורגרים במשקל כולל של 400 גרם באותה לחמנייה שחורה עם החצילים, הפטריות המוקפצות והרוטב, ב-139 שקלים. תפריט החורף כולל גם את סלפי ג'ק, מנה של בשר קצוץ דק עם בצל ופלפלים ורוטב, המוגש על פירה תפוחי אדמה או אורז לבן. 59 שקלים. ומי שנרתע מבשר בקר (חבל לדעתי להגיע לבלאק רק בשביל עוף), ובכל זאת – יש גם חזה עוף על הפלאנצ'ה עם רוטב סילאן וסלט. 59 שקלים.

 
עוגת פאדג

עוגת פאדג'צילום: נעמי גוטקינד גולן

 

אנחנו החלטנו שהממבות של בלאק הם מעל לכוחותינו, אז הזמנו אחרי הכנפיים, המבוגר "קל" מבקר ותרד. טעם מפתיע ומקורי הודות לתרד, ואיכותי הודות לעובדה שניכר היטב שמדובר בבשר טרי. ועוד המבורגר מאנטריקוט קצוץ. הטריות והתיבול המדויק הורגשו גם בו. כדי שיישאר מקום לקינוח, כי בלעדיו לא מרגישים סגירת מעגל טעמים בחוויית מסעדה, לא הלכנו על עוד הצעות בשר בתפריט אלא חתמנו עם עוגת פאדג' שוקולד טעימה להפליא שהעובדה שהיא פרווה לא פגמה בשוקולדיות שלה, וכדי להתפרע, גם מזרק שוקולד...

 

שורה תחתונה: הציבור לא טועה כשהוא נוהר למקום הזה. כי זה לא רק הכשרות, אלה ההמבורגרים, מהטובים ביותר שאכלתי אי פעם.