ביקורת מסעדה: בוקר דייגים ברשת "ביגה"

מה אוכלים דייגים בבוקר? איך עושים שווארמה מסלמון? איזה טעם יש לסלק וקולורבי צלויים? נעמי גוטקינד גולן ביקרה ברשת "ביגה" וחזרה לספר לנו ה-כ-ל!

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 27/02/18 10:32 יב באדר התשעח

ביקורת מסעדה: בוקר דייגים ברשת "ביגה"
בוקר דייגים, צילום: רשת ביגה

עם ישראל אוכל הרבה עוף אבל אוהב הרבה דגים. הצרה עם דגים היא מחירם הגבוה. ההפתעה הטעימה שחיכתה לי כאשר הזדמנתי לפני כמה ימים לאחד הסניפים של רשת ביגה, בקניון איילון בתל-אביב, הוא המספר הגבוה של מנות המכילות דגים בתפריט החדש שהונהג שם באחרונה. מדובר בתפריט גדול מאוד - גם פסטות ומרקים, גם טבעוניות, גם ללא גלוטן, גם לילדים, וגם למבריאים (לאלה האחרונים יש שם משקאות של "ניקוי רעלים"), שלא לדבר על כמות הקינוחים שרשת חלבית כמו זו יכולה להכיל. אבל מאחר שהוזמנתי לבדוק את החידושים, שלפתי מתוכם בעיקר את אלה הכוללים דגים, ולא התאכזבתי. נתחיל במה שהעין מתעכבת עליה בתפריט מיד ברגע הראשון: "בוקר דייגים". היה ברור שנקבל דגים, אבל איזה? ואז מגיעה לשולחן צלחת ענקית הנראית כמו פלטת ציירים: שני הרינג מונחים בהצלבה זה על זה במרכז. בפינה אחת ערימה של סלט תפוחי אדמה. בפינה אחת גבעונת של איקרה. עיגול חזרת. מריחת מיונז. קצת חרדל. קישוט של פרוסות צנונית. עוד גבעונת של בצל מוחמץ. שכחתי משהו? אה, קורנישונים פריכים. כמנה ליחיד ב-59 שקלים זו ארוחה שלמה, אבל חלקתי אותה עם שכנתי לשולחן כדי שיישאר מקום לעוד.

כדי להרגיש לגמרי גבר-גבר בנוסח אנשי הים, אפשר להזמין גם בקבוק בירה, תמורת 10 שקלים. אני הסתפקתי בתה עם נענע...

סיקרנה אותי ההצעה לשווארמה סלמון. אז מסתבר שזו לא לאפה מגולגלת ובתוכה פרוסות בשר בשכבות כמו שאנחנו מכירים, אלא לאפה שטוחה ומחורצת לארבעה, ובכל רבע יש פיסות סלמון מונחות על פטרוזיליה, כוסברה, בצל סגול, סומק וצנונית, אפשר עם פלפל חריף ואפשר לומר למלצרית מראש שלא רוצים חריף. הרוטב – איולי כורכום. המחיר, כמו אצל הדייגים, 59 שקלים.

שווארמה סלמון

שווארמה סלמוןצילום: רשת ביגה

סלט ירקות טריים קצוצים דק, מה שמכנים אצלנו סלט ערבי, יכול להיות שיחוק מרען ויכול להיות נפילה. דילגתי עליו כדי לטעום סלט סלק וקולורבי בטעם מעושן, עם גבינת לאבנה ויוגורט. מגישים אותו עם פרוסות צנונית, נגיעות טחינה ושמן זית  ומחירו 35 שקלים. לטבעוניים מומלץ בביגה סלט טופו או סלט קטניות, ויותר מכולם, סלט סלק ותפוחים.

בשולחן ליידי הזמינו קציצות דגים. זה הזכיר לי את הקציצות שנהגה להכין אמי עליה השלום, שהכילו כמות הגונה של פירורי לחם. הבנות שהזמינו את הקציצות, ראו את המבט הסקרני שהגנבתי, ואחת מהן חתכה בסכין ומזלג חצי קציצה והציעה בנדיבות שאטעם. אז פירורי לחם לא היו שם, מזל, וזה מצדיק את העובדה שהמנה הזו מוגשת עם חלה ביתית. המחיר - 74 שקלים. לא זול. אפשר לומר כך על מרבית המנות בתפריט של ביגה. מצד שני, חומרי הגלם טריים, התיבול מוצלח וכאמור, ידוע שדגים הם סעיף יקר בכמעט כל המסעדות בארץ.

 

קציצות דגים

קציצות דגיםצילום: רשת ביגה

כשראיתי סעיף בשם לינגוויני זוקיני, דילגתי עליו, כי כאמור באתי לטעום דגים, אבל בקריאה שניה התברר שלצד קישואי הזוקיני, יש גם פילה דג ים המונח על פסטה טרייה, שהרוטב הוא חמאת עגבניות והכל מבושל גם עם יין לבן, שום ובזיליקום. מעדן. 74 שקלים.

לינגוויני זוקיני

לינגוויני זוקיניצילום: רשת ביגה

מה שלא הספקתי לטעום הפעם, אולי בפעם הבאה, זה סלמון נודלס ובריוש סלמון.

עכשיו מה שותים? קצת בריאות. הנה כמה הצעות שיש שם: רסק של חסה, מלפפון, פטרוזיליה, תרד, תפוח עץ ובננה. או סלק, גזר, תפוח עץ, פטרוזיליה, נענע וזרעי צ'יה. או תמר, בננה, קוקוס, תפוז וספירולינה. כל אחד מאלה (יש עוד מהסוג הזה), עולה 26 שקלים.

מאחר שהפעם הצהרתי על בריאות, ויתרתי על קינוח, למרות שראיתי בתפריט מאפים טריים עם שקדים, שוקולד, קינמון, חמאה או גבינה. במקום זאת העדפתי לקנות לחם עם גרעיני פשתן וסומסום (יש גם לחמי אגוזים, גרעיני חמנייה, גרעיני דלעת, עגבניות מיובשות ועוד, שניתן לרכוש ולקחת הביתה). בפעם הבאה לא אצהיר הצהרות שיסנדלו אותי, ואנסה את השקשוקות, הפסטות עם הפטריות ויתר הפיתויים הקורצים בתפריט. עד אז, נשביע את העין בתמונות המצורפות.