איזה וויסקי פותחים לקראת שנה חדשה?

כשחבר של נתאי נזכר שהוא חייב לו בקבוק וויסקי, נתאי בחר לפתוח את השנה עם בקבוק ממזקקה שנחנכה על ידי הנסיך צ'רלס. והפעם: וויסקי עם ריח חזק של מייפל ומעושן בדיוק במידה

חדשות כיפה נתאי מורגנשטרן 25/09/17 11:34 ה בתשרי התשעח

איזה וויסקי פותחים לקראת שנה חדשה?
וויסקי, צילום: shutterstock

איזה כיף שנה חדשה בפתח! ומה יותר טוב מאשר לפתוח את השנה החדשה עם בקבוק חדש? 

חשבתי לא מעט עם איזה בקבוק אני אפתח את השנה החדשה. ראשית, רציתי משהו שיסמל את השנה שאני רוצה שתהיה לי, שנית, כמובן שאני רוצה ליהנות ממנו כמה שיותר, שלישית, שיהיה עם פרופיל  חד וברור. 

עברו לי כמה רעיונות של בקבוקים שכדאי לקנות לכבוד השנה החדשה, אבל אז שיחת טלפון של חבר טוב ושכן שהזמין אותו לחגוג את השנה החדשה עם בשר על האש, שינתה את הכל. "אני גם חייב לך בקבוק וויסקי מהתערבות" הוא פלט לפני שסיימנו את השיחה, "אז תגיד לי מהר מה אתה רוצה כדי שאספיק לקנות לפני החג". "וואו, שאלה קשה אני בדיוק חושב עליה" עניתי. אבל אז הוא הצליח למקד אותי: "תן לי משהו שעוד לא טעמתי. ובקשר לעשן שאתה כל כך אוהב, שיהיה קצת. כמו שגם אני אוהב". "אין בעיה", שלפתי לו ישר. "אתה רושם? בנרומך 10 הגרסה הרגילה (לא חוזק חבית)".

אז מה הוא אותו בקבוק, ומי היא המזקקה הזו? בנרומך יוסדה והתחילה להבנות בשנת 1898. בפועל היא עבדה תקופה מאוד קצרה, בערך שנתיים, עד שנסגרה בשנת 1900. זו הסגירה הראשונה שלה אבל לא האחרונה. מאז היא הספיקה להיפתח, להסגר ולהימכר כמה פעמים, עד הסגירה האחרונה שלה בשנת 1983. בשנת 1997 היא נקנתה על ידי חברת 'גורדון ומקפייל' ושנה אחר כך היא חזרה לעבודה עד היום. 

את הפתיחה המחודשת והאחרונה חנך הנסיך צ'ארלס מווילס והוא גם חתום על החבית הראשונה מאז הפתיחה המחודשת. החבית, אגב, מוצגת לראווה בכניסה למזקקה. בשנת 2009 המזקקה הוציאה את גרסת עשר השנים שלה. מאז הספיקה המזקקה לאסוף קהל נלהב שמשתוקק לכל ביטוי חדש שלה. מזקקת בנרומך נותנת לאוהבי הוויסקי הרבה סיבות להיות דרוכים, בכך שהיא מוציאה הרבה ביטויים שונים ומגוונים. סיומות שונות, חוזק חבית, חביות בודדות ועוד... רמת העישון שלה מאוד נמוכה: רק 12-16PPM . בדיוק כמו שחבר שלי אוהב. אסור להתבלבל, יש גם בנרומך 10 בחוזק חבית של 57% ,אבל הפעם הלכנו על 43% עם סיומת של שנה בחבית שרי.

בנרומך 10

בנרומך 10 צילום: יח"צ

בנרומך 10 Benromach

אזור ייצור: ספייסייד, סקווטלנד

חוזק אלכוהול: 43%

ריח: טיפה כבול, אבל שרי שמתעלה מעליו. שזיפים וריח חזק של מייפל. 

טעם: מתיקות, מייפל ותיבול גס. פירות קיץ ובסוף מרגישים גם את הכבול בעדינות רבה.

סיומת: נעימה אך לא כל כך ארוכה. מורגשת העשירות של המשקה והיא ממש מחבקת את החיך. בסוף עולה שוב התיבול הגס.

סיכום: בקבוק נפלא ומומלץ. גם מי שלא אוהב מעושן לדעתי ייהנה ממנו, וגם הקיצוניים שאוהבים כמה שיותר מעושן יכולים ליהנו ת ממנו. בכלל זו מזקקה שתמיד כדאי לעקוב אחריה הביטויים שלה. מקווה שכמו שהבקבוק הזה טוב כך תהיה לנו שנה טובה.

יבוא: י-ד משקאות

מחיר מומלץ:   220-280 ש"ח 

 

לטורים הקודמים
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן